۱۱ هزار چرداولی واکسینه شدند

فرماندار چرداول گفت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۶۹ نفر در این شهرستان دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۹۳۶۶۷۶۹
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، "سعیدرضا کریمیان"، فرماندار چرداول در جمع اصحاب رسانه گفت: وضعیت اجرای واکسیناسیون کرونا براساس سند ملی شهرستان چرداول تا تاریخ ۲۸ مرداد بوده و روند واکسینه کردن مردم با شتاب بیشتری ادامه و مردم از این طرح ملی استقبال خوبی کرده اند.
وی اضافه کرد: پوشش گروه هدف بالای ۱۸ سال نوبت اول ۲۸ درصد و پوشش‌ گروه هدف بالای ۱۸ سال نوبت دوم ۷/۳ درصد تاکنون بوده است و از مردم می خواهیم به مراکز تعیین شده برای تزریق واکسن کرونا و خانه های بهداشت و درمان مراجعه کنند.
فرماندار چرداول در خصوص انواع واکسن های مصرفی یادآور شد: واکسن بهارات ۷۹، اسپوتنیک ۳۳۶، استرازنکا یک هزار و ۷۰۷، سینوفارم هفت هزار و ۵۱۰ و واکسن برکت یک هزار و ۹۷۳ بوده است.
کریمیان همچنین تعداد دز تزریقی نوبت اول را ۹ هزار و ۱۸۴ ، دز تزریقی واکسن نوبت دوم ۲ هزار و ۳۸۵ و تعداد کل دز تزریقی واکسن(نوبت اول و دوم) را ۱۱ هزار و ۵۶۹ عدد عنوان کرد.
وی گروه‌های جمعیتی مشمول برنامه واکسیناسیون تاکنون را شامل افراد بالای ۴۲ سال ، ادارات، نهادها و سازمان‌ها که مجوز تزریق برای آنها صادر شده است، عوامل اجرایی انتخابات، پرسنل بهداشتی درمانی، بیماران خاص و زمینه ای و هر آنچه تزریق واکسن برای افراد تاکنون صورت گرفته است براساس سند ملی و مجوز سیستم بالادستی و مقامات ذیربط بوده است.
فرماندار چرداول تاکید کرد: رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک، جلوگیری از تجمعات، دورهمی ها و ماندن در خانه از عوامل کاهش ابتلا به کروناست و از مردم فهیم شهرستان چرداول درخواست داریم با توجه به وضعیت قرمز کرونا موارد خواسته شده را رعایت کنند.
کریمیان از منع تردد خودروهای غیر بومی به شهرستان از مبادی ورودی، بسته شدن ورودی آرامستان ها و مکان های تفریحی، تعطیلی بازار و اصناف، تعطیلی ادارات پیرو مصوبات قرارگاه ستاد مرکزی در شهرستان چرداول خبر داد.

ارسال نظرات