خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی:

جشنواره جهادگران علم و فناوری در هفته پژوهش برگزار می شود

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی خبر داد: جشنواره جهادگران علم و فناوری استان، سال جاری در هفته پژوهش برگزار خواهد شد و طرح‌های برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۳۶۶۷۷۱
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مرتضی عظیمی فر مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصار الرضا(علیه السلام) استان اظهار داشت: در دو سال گذشته بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی از طرح‌های نیمه تمام مخترعین و مبتکرین حمایت کرده است.

وی ادامه داد: بسیج علمی، پژوهشی خراسان جنوبی ازاتمام طرح دانکن زرشک، گیاهان دارویی از جمله طرح‌هایی بوده که توسط بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی مورد حمایت قرار گرفته است.

عظیمی فر با اشاره به تکمیل خانه نخبگان فنی در بسیج علمی استان گفت: حمایت از نهاده‌های کشاورزی، معدنی، تکمیل پروژه‌های مربوطه در حوزه شیر شتر با بسیج سازندگی از جمله طرح‌های مورد حمایت بسیج علمی می‌باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: کمک برای ضدعفونی معابر، حمایت و تولید دستکش وماسک برای مقابله با کرونا از جمله برنامه‌های بسیج علمی در طی دو سال گذشته بوده است.

اجرای برنامه‌های علمی با همکاری اقشار دانشور بسیج

عظیمی فربه روز رسانی خبرگزاری علم و فناوری را از دیگر برنامه‌های بسیج علمی عنوان کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹ با رویکرد جدید بسیج مستضعفین در بحث برنامه‌ها که به صورت پیامد محوردنبال شد ویکی از کارگروه‌های ۸ گانه بسیج، کارگروه علم و فناوری می‌باشد که ۱۱ قشر دانشور برنامه مشترک در جهت اهداف و عملکرد بسیج علمی برنامه‌هایی اجرا شد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع) با بیان اینکه هر سال جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور مبتکرین، مخترعین برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در سال گذشته به همراه نمایشگاهی ازطرح‌های مخترعین و مبتکرین سراسر استان در بیرجند برگزار شد.

برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در سال ۱۴۰۰

وی ادامه داد: جشنواره جهادگران علم و فناوری استان، سال جاری در هفته پژوهش برگزار خواهدشد و طرح‌های برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

عظیمی فر عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ اولین خانه نخبگان علوم انسانی در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با همکاری دانشگاه پیام نور استان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: ذیل خانه نخبگان علوم انسانی دو پروژه مسجد محوری دربیرجند وسربیشه برای حل مسئله و بررسی مشکلات موجود با حضور اقشار دانشور استارت خورد.

تشکیل مرکز نوآوری و شکوفایی در بسیج علمی استان

عظیمی فر یادآورشد: برای اولین بار در کشور مرکز نوآوری و شکوفایی با همکاری پارک علم و فناوری در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: پیرامون آن تفاهم نامه‌ای با حضور فرمانده سپاه استان و رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بسته شد و این ظرفیتی برای استفاده مبتکرین و مخترعین استان از این مرکز می‌باشد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی

وی با اشاره به برگزاری آموزش‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون علمی عنوان کرد: آموزش‌های تخصصی و متفاوت در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و نو آوری، چرتکه، سواد رسانه، رایانه و ... در کارگاه‌های بسیج علمی استان همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضورنخبگان علمی برگزار شد

وی با اشاره به فعالیت خانه نخبگان فنی در بسیج علمی استان نیز افزود:خانه نخبگان علوم فنی درعرصه آب با توجه به خشکسالی‌های خراسان جنوبی فعالیت و پژوهش‌هایی را با حضور اساتید و متخصصین امر آغاز کرده است.

انعقاد تفاهم نامه با مراکزعلمی، آموزشی و فنی

وی تصریح کرد: بسیج علمی تفاهم نامه‌های مختلفی را با مراکز علمی، آموزشی و فنی که بتوان از توان و ظرفیت این مراکز با بسیج علمی برای استفاده مطلوب ترمنعقد کرده است.

عظیمی فر با بیان اینکه در سال گذشته بسیج علمی به دنبال زیرساخت‌ها بود، گفت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب و شعار سال از سوی ایشان بسیج علمی، پژوهشی به دنبال رفع موانع و پشتیبانی از مخترعین، مبتکرین می‌باشد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) ادامه داد: شبکه گسترده مدیریتی بسیج علمی درکلیه نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت دارد که هدف آن به دنبال بروز کردن برنامه‌های علمی بسیج در رده‌های مقاومت است.

راه اندازی گروه‌های مجازی درسراسر استان

وی گفتمان سازی، راه اندازی گروه‌های مجازی در کل استان را از دیگر ادهف بسیج علمی دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌های عظیم بسیج برای حمایت از طرح‌های مبتکرین و مخترعین بسیجی در سطح نواحی و تعامل و هم افزایی بیشتر و بهتر ازاهداف بسیج علمی می‌باشد.

وی با بیان اینکه سه سیاست کلی و ۱۴ هدف رابسیج علمی در سال ۱۴۰۰ دنبال می‌کند، گفت: دنبال کردن پروژه‌های علمی، تدوین و اجرای برنامه‌های ۱۴۰۰ در رده‌های مقاومت از دیگر اهداف بسیج علمی است.

اجرای سند انتظاربرای حمایت و سازماندهی بسیجیان

عظیمی فر ادامه داد: سند انتظار بسیجیان برای سازماندهی بهینه بسیجیان و مجمع بسیجیان که یکی از کارگروه‌های ۷ گانه بسیج، کارگروه علم و فناوری است که در سال ۱۴۰۰ دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: قرارگاه جهاد علمی برای اولین بار در سطح استان با نگاه علمی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به زود درسطح سپاه و بسیج علمی خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
 
منبع: خبرگزاری علم و فناوری
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار