پیام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه میبد به مناسبت روز جهانی مسجد

حجت الاسلام سلیمانی: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 30 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۷۹۵
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت الاسلام سلیمانی با صدور پیامی، روز جهانی مسجد را گرامی داشت.
متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
ﻣﻰﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻫﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ ، ﮔﺮﭼﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨد.(سوره الصف- آیه 8).
مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است، و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.
بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 30 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.
مسجدالأقصی در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجد‌النبی قرار می‌گیرد. از آنجا که مسجدالأقصی قبله اول مسلمانان بوده، نزد آنان از جایگاهی والا برخوردار می‌باشد.
یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است و الان ظهور نمی کند. بر پایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد.
یکی از مهمترین و اساسی ترین پایگاه های حاکمیتی از اسلام تا الان مساجد بوده اند، پیغمبر اکرم (ص) بعد از فتح مکه اولین اقدامشان ساخت مسجد و تشکیل حکومت بود.مساجد مهمترین پایگاه عبادت و بندگی خالصانه و حاکمیتی است، در انقلاب اسلامی ما دستگاه هایی که در این جهت فعال هستند به خصوص بسیج باید از مساجد بجوشند چرا که انقلاب ما از پایگاه های مساجد شروع شد و مبلغین و انقلابیون در مساجد حضور داشته در دامن قرآن و عترت نیروهای زیادی را تربیت کردند.
مساجد پایگاه های آموزشی و محل تربیت کادرها و نیروها هستند. بسیج از دل مردم می جوشد و باید ارتباطش با مساجد تقویت شود. . این ارتباط آثار بسیار وسیعی برای حفظ نظام و جامعه دارد به خصوص بسیج که یک حرکت میلیونی است پایگاه های آن باید در مساجد محکم باشد..
و السلام علی من اتبع الهدی
سید محمد هادی سلیمانی بافقی-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه میبد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار