خبرهای داغ:

تاکید قرآن بر اهمیت احترام به والدین

طلبه حوزوی در سرخه گفت: قرآن در قالب آیات و روایات مختلف به احترام به والدین سفارش کرده است.
کد خبر: ۹۳۶۷۱۶۸
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با ماه محرم ویژه برنامه عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) به همت پایگاه خواهران حضرت معصومه (س) با سخنرانی زهرا وطنی پور طلبه حوزوی در جمع عزاداران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

زهرا وطنی پور در جمع عزاداران با محوریت احترام به والدین از دعای صحیفه سجادیه اظهار کرد: در همه ادیان و شریعت‌ها، در خصوص احترام به والدین سفارش‌های زیادی شده است. چون به مقتضای عقل و نقل، شکر منعم واجب است.

او افزود: علاوه بر این، بعد از نعمت الهی هیچ نعمتی در حق فرزند، چون نعمت پدر و مادر نیست.

طلبه حوزوی با اشاره به آیه هشت سوره عنکبوت گفت: به انسان سفارش کردیم در حق پدر و مادر خود نیکی کنند. امام صادق (ع) می‌فرماید: مردی نزد پیامبر (ص) آمد و عرض کرد: «یا رسول‌الله! مرا سفارشی کن. فرمود: چیزی را با خدا شریک مساز… پدر و مادرت را فرمان ببر و به آنها نیکی کن (زنده باشند یا مرده)، اگر دستوری دادند خاندان و مالت را کنار بگذار و دستورشان را اجرا کن که از ایمان است.»

وطنی پور در ادامه بیان داشت: بنابراین نیکی کردن به والدین یعنی نیکو معاشرت کردن با آنان، رعایت ادب در حضورشان، دوست داشتن آنها از صمیم قلب، دریغ نورزیدن از اموال مورد علاقه آنها، کوشش در جهت کسب رضایت آن دو، و دعا کردن برای آن ها.

ارسال نظرات
پر بیننده ها