بردسکن:

خیز سپاه و بسیج برای اجرای دور جدید طرح «شهید سلیمانی» در مقابله با کرونا

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن: اولویتی جز سلامت مردم نباید روی میز مسئولین باشد.
کد خبر: ۹۳۶۷۲۶۱
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی؛ فرمانده سپاه ناحیه بردسکن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: در شرایط حال حاضر و شیوع موج پنجم ویروس منحوس کرونا اولویتی جز سلامت مردم نباید روی میز مسئولین باشد.

سرهنگ علیرضا جنیدی در جلسه بررسی روند اجرای طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا که معاون فرماندار، رئیس مرکز بهداشت، روسای هلال احمر و سازمان تبلیغات و فرماندهان حوزه‌های سطح شهرستان حضور داشتند، اظهار کرد: در طرح جهاد ملی مقابله با کرونا همه اقشار و مسئولین باید پای کار باشند.

فرمانده سپاه بردسکن با بیان دستور فرماندهی کل سپاه مبنی بر قرار دادن تمام امکانات سپاه و بسیج در اختیار شبکه بهداشت، افزود: در احیای مجدد طرح شهید سلیمانی همه باید ید واحد شویم و به‌ صورت جبهه‌ای عمل کنیم. 

جنیدی با اشاره به هدف طرح شهید سلیمانی گفت: سه هدف نظارتی، مراقبتی و حمایتی در دستورالعمل طرح شهید سلیمانی میباشد که فرماندهان حوزه‌های سطح شهرستان باید مدنظر داشته باشند.

وی افزود: تمامی تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر (تذکر لسانی) در هر محله ای باید فعال شود، لذا از تمامی ظرفیت های محله ای جهت مقابله با کرونا استفاده خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن بیان داشت: تیم‌های بیماریابی و تذکر لسانی ،تجهیزات سپاه و بسیج همگی در خدمت شبکه بهداشت میباشد، لذا بی‌توجهی به کرونا و تست مثبت کرونا باعث می گردد چندین نفر دیگر هم درگیر این ویروس شوند. 

رئیس مرکز بهداشت بردسکن  توان تهیه دارو و مکان  برای بیماران کرونایی را نداریم  رییس مرکز بهداشت بردسکن گفت: در حال حاضر ۴۵ نفر در بیمارستان ولیعصر (عج) بستری هستند و همچنان درحال رایزنی برای اختصاص بخش‌های دیگری بیمارستان مختص بیماران کرونایی هستیم.  

حسین امامیان نیز در این جلسه با بیان اینکه بیمارستان بردسکن دیگر توان تهیه دارو و سرم و جا برای بیماران کرونایی را ندارد، گفت: وضعیت شهرستان بردسکن همچنان قرمز است و امروزه با شیوع موج پنچم کرونا چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هرکس که کوچکترین علائم را دارد، مبتلا به دلتا کرونا می باشد.

امامیان گفت: روزانه ۱۰۰ نفر به مرکز طالقانی برای انجام تست سرپایی مراجعه می‌کنند که متاسفانه ۸۰ درصد این مراجعات تستشان مثبت می شود.

وی با اشاره به اینکه سویه دلتا قدرت واگیری زیادی را دارد بیان کرد: تمامی چهارچوب ها برای طرح شهید سلیمانی آماده و تمام پایگاه ها باید فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بردسکن در واکسیناسیون عمومی جزو شهرستان های برتر استان خراسان رضوی می باشد، افزود: در گام پنجم طرح شهید سلیمانی هدف، واکسیناسیون گسترده است و تاکنون ۲۱ هزار نفر دز اول و ۵ هزار نفر هم دز دوم واکسن کرونا را در شهرستان بردسکن دریافت کردند.

رییس مرکز بهداشت بردسکن با بیان اینکه جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان بیش از ۵۵ هزار نفر می‌باشد، گفت: تاکنون ۳۵ درصد از این جمعیت واکسیناسیون شده‌اند.

امامیان با تاکید بر استفاده از ماسک، عدم تجمع و قرنطینه خانگی افزود: کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند باز هم در معرض خطر ابتلا به کرونا می باشند و عادی انگاری خود باعث موج های دیگر از کرونا خواهد شد. 

معاون فرماندار بردسکن: کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان در خدمت سپاه، شبکه بهداشت و طرح شهید سلیمانی هستند.

مهدی عاشوری فر معاون فرماندار بردسکن نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمان، سپاه و بسیج که از اول شیوع ویروس کرونا پای کار بودند، گفت: در حوزه اجرایی و شورای اداری این آمادگی را اعلام میداریم که تمامی دستگاه‌های اجرایی در خدمت طرح شهید سلیمانی خواهند بود.

وی افزود: در مقابله با ویروس کرونا هر آنچه که در توان داریم و نیاز به هماهنگی باشد دریغ نخواهیم کرد و خوشبختانه در هر زمان که سپاه و بسیج و طرح شهید سلیمانی وارد کار شدند، خروجی خوبی را شاهد بودیم.

عاشوری فر با بیان اینکه عادی نگاری نتایج منفی و جبران ناپذیری را در بر دارد افزود: درب اداراتی که مراجعات بیشتری دارند نیز ایستگاه سلامت راه‌اندازی خواهد شد که به  افراد فاقد ماسک، تذکر لسانی داده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار