سپاه قدس نفسی تازه به بیمارستان‌های گیلان بخشید/تهیه ۵۰۰ کپسول اکسیژن توسط سپاه قدس

با کمک سپاه قدس گیلان، بسیج و خیرین ۵۰۰ کپسول اکسیژن تهیه و در بین بیمارستان‌های گیلان توزیع شد.
کد خبر: ۹۳۶۷۲۶۵
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، همزمان با شیوع موج پنجم کرونا روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ بیمار کرونایی در گیلان به دلتا ویروس کرونا مبتلا شده و اکنون تعداد بیماران بستری بوده در بیمارستان‌های گیلان به دوهزار و ۱۰۰ رسیده است.

به دلیل افزایش بیماران کرونایی ورودی به گیلان و کاهش بیماران ترخیص شده، سبب کاهش تخت‌های بیمارستانی و نیاز مبرم استان به دستگاه اکسیژن‌ساز و کپسول‌های اکسیژن شده است.

در این راستا ظهر امروز ۵۰۰ کپسول اکسیژن توسط سپاه قدس گیلان تهیه و در بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های گیلان توزیع شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سپاه از نخستین روز شیوع کرونا در کنار مردم و کادر درمان است، اظهار کرد: در طول ایام کرونا، سپاه پاسداران نشان داده هر کجا که نظام و مردم دچار مشکل شوند این نهاد در کنار دولت و مردم قرار گرفته است.

سردار محمد عبدالله پور یکی از مشکلات گیلان را کمبود اکسیژن در برخی از بیمارستان‌ها دانست و گفت: با توجه به افزایش بیماران کرونایی در گیلان، بیمارستان‌های استان نیاز به کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز داشته و اقداماتی در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به تهیه ۵۰۰ کپسول اکسیژن توسط سپاه قدس گیلان تصریح کرد: پیرو نیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ۵۰۰ کپسول اکسیژن ۴۰ کیلویی، با کمک خیرین تعداد قابل توجه‌ای کپسول اکسیژن تهیه شده و به بیمارستان‌های استان تحویل داده می‌شود..

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر ادامه دار بودن تهیه کپسول اکسیژن در این استان بیان کرد: با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌های استان به اکسیژن امروز ۱۸۸ دستگاه کپسول اکسیژن تهیه و محموله بعدی شامل ۱۶۰ کپسول تا ۴۸ ساعت آینده وارد گیلان شده و تا چند روز آینده مابقی تحویل کادر درمان شده است.

عبدالله پور با اشاره به خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان در طول دوران بحران کرونا افزود: در طول بحران کرونا بسیاری از ظرفیت‌ها در کنار کادر بهداشت و درمان به خدمت مردم درآمده‌اند و لازم است همه در کنترل و ریشه‌کن کردن بیماری کرونا، پای کار باشند.

وی نقش خیرین و پایگاه‌های بسیج در کنترل موج‌های سنگین کرونا را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در روز‌های کرونایی خیرین، مردم و پایگاه‌های مقاومت بسیج علیرغم مشکلات اقتصادی شدید، پا به پای کادر درمان در کنترل کرونا بوده و در رزمایش مواسات، تهیه کپسول اکسیژن و رفع کمبود‌های بیمارستانی نقش مهمی را ایفا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه شدت موج پنجم کرونا در کشور بسیار شدیدتر از موج‌های قبلی است، اظهار کرد: پیک موج پنجم کرونا که همزمان با ورود دلتا ویروس همراه شده بسیار شدید بوده و تعداد بیماران شناسایی و بستری شده در مراکز درمانی گیلان در حال افزایش است و اکنون دو هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

ارسلان سالاری با اشاره به مشکلات کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های گیلان گفت: با توجه به افزایش شدت بیماری در بیمارستان‌های گیلان با کمبود اکسیژن مواجه شدیم، ولی با کمک خیرین، سپاه قدس گیلان و وزارت بهداشت دو دستگاه اکسیژن‌ساز و چندین مخزن اکسیژن تهیه و در بیمارستان‌های گیلان نصب ک. تحویه شد.

وی با تاکید بر لزوم تهیه کپسول اکسیژن در گیلان به منظور رفع کمبود‌ها در این حوزه افزود: با کمک سپاه قدس گیلان، بسیج و خیرین ۵۰۰ کپسول اکسیژن تهیه شده که امروز ۲۰۰ کپسول به بیمارستان‌های گیلان تحویل و ۳۰۰ عدد دیگر تا چند روز دیگر وارد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قدردانی از تلاش‌های سپاه قدس گیلان در کنترل ویروس کرونا در گیلان بیان کرد: سپاه از جمله نهاد‌هایی بوده که از روز‌های ابتدایی شیوع کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات