خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

نباید از دولت جدید انتظار بیش از اندازه و معجزه داشته باشیم

همدان-امام جمعه همدان با بیان اینکه نباید از دولت جدید انتظار بیش از اندازه و معجزه داشته باشیم، گفت: این نگاه که در عرصه‌های مختلف به خصوص اقتصادی سریعاً همه مشکلات حل شود، یک نگاه غیر واقعی است.
کد خبر: ۹۳۶۷۳۰۵
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷

نباید از دولت جدید انتظار بیش از اندازه و معجزه داشته باشیمبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی عصر امروز در جمع تعدادی از جوانان فعال سیاسی با تاکید بر اینکه نباید از دولت جدید انتظار بیش از اندازه و معجزه داشته باشیم، اظهار داشت: درست است که دولت فعلی دارای نگاهی انقلابی و جهادی است، اما این نگاه که در عرصه‌های مختلف به خصوص اقتصادی سریعاً همه مشکلات حل شود، یک نگاه غیر واقعی است.

وی با بیان اینکه در انتخاب استاندار، شهردار و مسئولان، مولفه‌ها مشخص است اما مشکل در مصداق‌ها است، گفت: در انتخاب استاندار، تصمیم مجمع نمایندگان بر این است که با انسجام و هماهنگی عمل کنند و به صورت فردی در این انتخاب دخالت نداشته باشند.

امام جمعه همدان افزود: شخص بنده در بحث انتخاب شهردار و استاندار هیچگاه به دنبال نفر خاصی نبوده و نیستم و تنها موضوعی که مهم است، انتخاب فردی بوده که مصالح نظام و مردم را مد نظر داشته باشد، ولو اینکه بنده را از قبل نشناسد.

وی با اشاره به اینکه نظر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و رهبر معظم انقلاب بر عدم دخالت ائمه جمعه در عزل و نصب‌ها است، عنوان کرد: ممکن است در این رابطه مشورتی انجام شود اما بنده به این مسئله پایبند هستم و اصرار بر حضور شخص خاصی نخواهم داشت، چراکه شورا و وزارتخانه در برابر انتخاب شهردار و استاندار باید پاشخگو شرعی و قانونی باشند بنابراین ورود خود را به چنین موضوعاتی خلاف شرع می‌دانم.

شعبانی با بیان اینکه در رابطه توجه دولت سیزدهم به جوانگرایی نباید عجله کرد، گفت: شاید در کابینه و استانداران مطرح شده، کم‌تر افراد جوان به چشم می‌خورد اما در این کشور بالغ بر 17 هزار مدیر وجود دارد که استانداران می‌توانند در بین مدیران میانی از ظرفیت جوانان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه باید صبر کنیم و در کنار آن نیز از دولت خواسته جوانگرایی را مطالبه کنیم، مطرح کرد: در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و مجموعه‌های مرتبط با آن، میانگین سنی نیروها کمتر از 40 سال است و این به دلیل اعتقاد بر استفاده از ظرفیت جوانان و سپردن کار به جوانان است.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات مدیران گذشته و با سابقه، تصریح کرد: جوانی از منظر اسلام از سنین 19 سالگی شروع می‌شود، در حالی که امروز در جامعه فرد 40 ساله را جوان نپخته عنوان می‌کنند.

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با مشکلات مرغ و توزیع آن در سطح استان، مطرح کرد: واقعا مرغ برای ما تبدیل به یک غصه بزرگ شده بود، البته جلساتی با مسئولان برگزار شد و تذکراتی مطرح شد، حتی گروه‌های جهادی با برنامه، برای حل این مشکل اعلام آمادگی کردند اما زمانی که مدیر همکاری نمی‌کند، شاهد گره افتادن به کار خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار