قیام کربلا تجلی گاه شجاعت امام حسین (ع) بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: روح حماسی در میدان های نبرد در خصلت های فردی و زمینه های تربیتی آن امام ریشه داشت و قیام کربلا تجلی گاه شجاعت امام بود.
کد خبر: ۹۳۶۷۳۸۴
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ به مناسب هفتمین شب شهادت سید سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) مراسمی با سخنرانی حجت السلام و المسلمین مهدی محمدی وند رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه و مداحی مداح اهل بیت (ع) مرتضی باقیان به همت مسجد امام حسن مجتبی (ع) در فضای باز در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین مهدی محمدی وند در جمع عزاداران حسینی با بیان اینکه درس گرفتن از قیام عاشورا یعنی گفتار و رفتار عاشورائیان را در زندگی فردی و اجتماعی، الگو و اسوه قراردادن، اظهار کرد: در نهضت عاشورا با قهرمانان و الگوهایی رو به رو هستیم که با گفتار و رفتار خود حادثه‌ای بس بزرگ آفریدند، حادثه‌ای که می‌توان برای شیعه و مسلمانان بلکه همه جهانیان الگوی مناسب و کارآمدی باشد.

او با اشاره به اینکه عاشورا به ما می‌آموزد که انسان مسلمان نمی‌تواند در برابر ستم و ستمگران سکوت کند و بی‌تفاوت بماند، افزود: امام‌حسین (ع) و دیگر عاشورائیان با گفتار و عمل خود به ما آموختند که برخورد مسلمانان با یکدیگر باید از موضع عزّت باشد. چرا که در فرهنگ اسلامی، مسلمان عزیز است و هرگز نباید تن به ذلت و خواری بدهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه بیان داشت: دلاوری و بی باکی برای مقابله با دشمن و نهراسیدن از خطرها و اقدام های دشوار یکی از مهم ترین ملکات اخلاقی است که در حسین بن علی (ع)، یاران شهیدش و آزادگان اهل بیت (ع) جلوه گر بود.

محمدی وند خاطرنشان کرد: روح حماسی در میدان های نبرد در خصلت های فردی و زمینه های تربیتی آن امام ریشه داشت. قیام کربلا از نخستین مراحل تا پایان آن، تجلی گاه شجاعت امام بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار