خبرهای داغ:

کوچه ها و محله ها در شهرستان سرخه عزادار امام حسین (ع) هستند

همزمان با دهه دوم محرم مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در قالب طرح کوچه های حسینی در سرخه و روستاهای آن برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۶۷۷۲۳
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ با ورود به دهه دوم محرم نیز همچنان عزای سید و سالار شهیدان در سطح شهر برپاست و همه کوچه ها و محله ها مراسم های خود را در قالب طرح کوچه های حسینی برگزار می کنند.

در شهرستان سرخه و روستاهای آن نیز مراسم های عزاداری در قالب های مختلفی در کوچه ها و محله ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

 درایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) در این شهرستان حضور باشکوه جوانان و نوجوانان بسیار نمایان است و برخی از آنان با اینکه سن وسالی ندارند اما چنان برای سرور شهیدان اشک ماتم می ریزنند گویی که اگر در حادثه عاشورا بودند عاشقانه جان خود را در طبق اخلاص می گذاشتند و در رکاب اباعبدالله (ع) جان خود را نثار می کردند.

کودکان نیز هم صدا با عزاداران نوای لبیک یا حسین سر داده اند و سیاه پوش این امام شهید هستند.

اما محرم سال گذشته و امسال حال و هوای دیگری  دارد و با توجه به شیوع ویروس کرونا همه چیز شکل دیگری به خود گرفته و ماه محرم نیز با تمامی آیین ها و آداب و رسومش دچار تغییراتی شده است و در آیین های عزاداری محرم نیز همچون دیگر مراسم و برنامه های ملی و مذهبی با رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹، قیام امام حسین (ع) را زنده نگه می دارند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار