خبرهای داغ:

کانون‌های فرهنگی هنری در تراز مساجد انقلاب اسلامی باشد

نماينده ولي فقيه در استان سمنان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری در تراز مساجد انقلاب اسلامی باشد.
کد خبر: ۹۳۶۸۳۹۲
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان؛ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان سمنان و تعدادی از مسوولان این ستاد در دفتر امام جمعه سمنان با تاکید بر لزوم آسیب شناسی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: این امر برای توجه به ارتقای بهره وری فعالیت ها ضروری است.

او، مهمترین هدف در این آسیب شناسی را ارتقای بهره وری در فعالیت کانون های مساجد بیان کرد و ادامه داد: با توجه به فعالیت جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد انتظار است بهره وری لازم را در فعالیت های فرهنگی هنری کانون ها شاهد باشیم.

مطیعی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر خواستار تامین سرانه مورد نیاز کانون های فرهنگی هنری شد و تاکید کرد: نبود سرانه مناسب انگیزه های فعالیت را کاهش می دهد و باید مسوولان برای برقراری مجدد سرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه سمنان با اشاره به لزوم توجه به مطالعه و کتابخوانی در جامعه، وجود کتاب های مناسب در کتابخانه های مساجد را ضروری دانست و گفت: فرهنگ کتابخوانی در جامعه خیلی سست شده است.

او، به مجاری شدن بسیاری از فعالیت ها از جمله وجود کتابخانه های مجازی گفت: رویکردها باید تغییر کند و به کتابخانه های مجازی نیز باید توجه شود.

مطیعی با تاکید بر توجه به صحیفه سجادیه و نیز نهج البلاغه در جامعه و فعالیت های فرهنگی تاکید کرد: صحیفه سجادیه و نهج البلاغه در جامعه غریب است و در فعالیت های مساجد باید به این دو کتاب ارزشمند نیز توجه ویژه ای شود.

امام جمعه سمنان، خواستار فعال شدن شورای قرآنی استان شد و افزود: در فعالیت های قرآنی از کارهایی که باید صورت گیرد اجرای طرح نهضت روان‌خوانی قرآن کریم است و در این خصوص باید آموزش روان خوانی را در جامعه توسعه دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار