خبرهای داغ:
مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «بسیج»:

کمک به ارتقاء کارایی و کارآمدی نظام اداری رسالت ما/ امر به معروف و نهی از منکر مغفول مانده است

خنجری: مهمترین موانع بر سر راه تحقق دولت اسلامی، کم رنگ شدن ارزش ها، بی تفاوتی نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بی تفاوتی نسبت به موضوعاتی از قبیل عفاف، حجاب، نماز و تکریم ارباب رجوع در برخی ادارات است.
کد خبر: ۹۳۶۸۵۶۶
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

علی اصغر خنجری مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی  و هفته دولت اظهار داشت: در گذشته بیشتر تلاش پایگاه‌های بسیج ادارات این بوده که کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق ارتش ده‌ها میلیونی جذب بسیج شوند.

وی با بیان اینکه اولویت امروز بسیج ادارات احیا و پیاده سازی تفکر بسیجی و روحیه جهادی درسطح ادارات و دستگاههای اجرایی است افزود: این روحیه بن بست شکن و حلال مشکلات کشور است.

مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به شرایطی که درحال‌حاضر روبرو هستیم دشمن تلاش می‌کند در فضای مجازی و فضای حقیقی نظام را ناکارآمد جلوه دهد و القاء کند نظام به بن‌بست رسیده و مردم را ناامید کند بر اساس فرمایشات رهبری وظایف دیگری در کلان برای ما تعریف‌شده که برای کمک در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی ادامه داد: وظیفه داریم به مدیران کمک کنیم که کارآمدی و کارآیی نظام اداری ارتقاء پیدا کند و سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد محقق شود رضایت مندی مردم از عملکرد ادارات ودستگاههای اجرایی افزایش یابد. چون افزایش رضایت مندی مردم باعث حفظ پشتوانه مردمی نظام خواهد شد.

 مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه ما افزایش رضایتمندی مردم و تکریم ارباب‌رجوع و مهمترین مطالبه ما از ادارات و دستگاه‌های اجرایی است گفت: مردم ما ثابت کردند از ابتدای انقلاب و در هر میدانی حاضر شدند خیلی از مشکلات و بحران‌ها بدست همین مردم حل شده است.

 وی با تأکید بر اینکه مردم ما شایسته بهترین خدمات و پاسخ‌گویی هستند گفت: تبعات نارضایتی مردم به بدنه نظام و انقلاب برمی گردد ما دنبال این نیستیم که مردم را از نظام و انقلاب جدا کنیم و تلاش خواهیم کرد که افزایش رضایتمندی مردم از مجموعه ادارات و دستگاه‌های اجرایی حاصل شود.

خنجری عنوان کرد: از جمله لوازم تشکیل دولت اسلامی، اسلامی کردن ادارات، تربیت مدیران انقلابی و کارمندان در طراز انقلاب است.

وی با اشاره به مهمترین موانع بر سر راه تحقق دولت اسلامی افزود: کم رنگ شدن ارزش ها، بی تفاوتی نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بی تفاوتی نسبت به موضوعاتی از قبیل عفاف، حجاب، نماز و تکریم ارباب رجوع که البته در خیلی از ادارات و دستگاههای اجرایی با همراهی فرماندهان پایگاهها، مدیران و کارکنان بسیجی این موضوعات وجود ندارد.

مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی از جمله مهمترین آسیبها و تهدیدات نرم در جامعه  کارمندان و مهمترین مشکلات این قشر به عدم احساس مسئولیت وعدم پاسخگویی مسئولانه به مردم، قوانین و آیین نامه های زائد و دست و پاگیر، عدم وقت گذاری و افزایش نارضایتی های عمومی اشاره کرد.

خنجری خاطرنشان کرد: یک‌سری مشکلات باید در حوزه ادارات و دستگاه‌های احصاء شود  که در استان حل نمی شود در کلان باید پیگیری شود می‌طلبد که این مشکلات از طریق نماینده‌های شهرستان‌ها در مجلس به‌جد پیگیری شود که در این دوره جدید ریاست‌جمهوری فرصت خوبی است.

وی ادامه داد: از جمله دستاوردهای بسیج ادارات در سالهای اخیر می توان به جذب کارکنان ادارات و دستگاههای اجرایی به بسیج برای تحقق ارتش دهها میلیونی، اجرای برنامه های تربیتی در سطح ادارات، برگزاری دوره های ضمن خدمت برای کارمندان ادارات در 15سر فصل،  پیگیری مشکلات و درخواست های به حق مردم اشاره کرد.

خنجری بیان داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در مراحل مختلف رزمایش کمک های مومنانه ادارات و کارمندان کمک های خوبی داشته اند از جمله کمک نقدی، توزیع بسته های معیشتی، توزیع غذای گرم، اهدا خون و پلاسما به بیماران نیازمند و غیره که این گونه کمک ها در مرکز استان و شهرستانها بوده است.

وی همچنین دیدارهیئت اندیشه ورز سازمان بسیج ادارات وکارمندان استان و تعدادی از فرماندهان پایگاه‌های بسیج با نماینده ولی فقیه دراستان، دیدارفرماندهان پایگاه‌های بسیج در شهرستان‌ها با ائمه جمعه، برگزاری هیت اندیشه ورز شهرستان سرایان با حضور مدیران اجرایی استان، حضور در تعدادی از ادارات واهدا گل به کارمندان، عطر افشانی مزار شهدا در شهرستان‌ها، برپایی میزهای خدمت جهادی درشهرستانها، برگزاری یادواره شهدا کارمند در بشرویه و برگزاری اردوهای جهادی تخصصی با کمک ادارات فنی وحرفه ای استان و شهرستانها را از جمله برنامه ها در هفته دولت و روز بسیج کارمندی برشمرد.

وی در پایان گفت: در مجموعه دستگاه های اجرایی اعم از ادارات دانشگاه ها و بانک ها در سطح استان 206پایگاه بسیج داریم که 74پایگاه در مجموعه ادارات کل استان فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار