مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

بازگشایی و نحوه فعالیت مدارس کردستان تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ملاک عمل آموزش و پرورش استان در زمینه بازگشایی مدارس، نحوه آموزش و فعالیت دانش‌آموزان در مدارس تابع تصمیم ستاد ملی کرونا خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۶۸۷۸۲
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی صبح امروز در نشست مشترک آموزش و پرورش کردستان و صدا و سیمای مرکز استان به منظور هماهنگی و همکاری لازم و اطلاع رسانی برنامه های بازگشایی مدارس، اظهار داشت: تا ۲۰ شهریور نحوه آموزش دانش‌آموزان بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا ( حضوری و یا مجازی بودن ) اتخاذ و اعلام خواهد شد، لذا انتظار می‌رود صدا و سیمای مرکز استان در این زمینه اطلاع رسانی و در راستای اقناع و تنویر افکار عمومی مساعدت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت و نقش آموزش‌های حضوری و اثر تربیتی حضور دانش‌ آموزان در مدارس، به نتایج مطالعات جهانی در خصوص آموزش مجازی و دور بودن دانش آموزان از فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: اکثرا پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت و انتشار کرونا از طریق مدارس کم گزارش شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه، دوری دانش آموزان از محیط های آموزشی آسیب ‌های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد، افزود: عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس باعث بروز آسیب‌های اجتماعی مختلف از جمله افت تحصیلی، دلسرد شدن دانش آموزان از درس، بی تفاوتی، ترک تحصیل و تکرار پایه و مشکلات زیادی می شود ، لذا با تاکید بر آموزش حضوری، آموزش و پرورش تابع تصمیم ستاد ملی خواهد بود.

وی یادآور شد: در صورت اتخاذ تصمیم توسط ستاد ملی کرونا، مبنی بر حضوری بودن آموزش، ضرورت دارد صدا و سیمای مرکز کردستان در راستای توجیه افکار عمومی و اقناع والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدارس مساعدت کرده و برنامه هایی در این زمینه، تهیه، تولید و پخش شود.

قربانی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه بازگشایی مدارس اظهار داشت: واکسیناسیون فرهنگیان یکی از این اقدامات است که در مرحله اول، بیش از ۸۵ درصد فرهنگیان استان دُز اول واکسن را در مراکز اختصاصی آموزش و پرورش دریافت کرده و از ۶ شهریور مرحله دوم در ۱۶ مرکز تخصصی فرهنگیان آغاز و تا ۲۲ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، تا ایمنی لازم برای شروع سال تحصیلی جدید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در سطح دنیا نیز تزریق واکسن دانش آموزان انجام نشده و در ایران نیز بعدا انجام خواهد شد، گفت: تمام کسانی که با دانش آموزان ارتباط دارند از جمله رانندگان سرویس‌های مدارس در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تولید محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان برای آموزش غیرحضوری را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مقدمات لازم برای تکمیل ظرفیت شبکه دانش‌آموزی شاد و بهره گیری از فضای این شبکه برای آموزش مجازی دانش آموزان انجام و زیرساخت ها در حال فراهم شدن است.

وی وضعیت دانش آموزان استان کردستان برای بهره گیری از آموزش های مجازی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: علیرغم مشکلات و محدودیت‌های پیش رو، کردستان در این خصوص جزو استانهای برتر کشور است و امیدواریم با همکاری صدا و سیما و رسانه‌های گروهی بستری فراهم شود تا دانش آموزان از خدمات آموزشی و تربیتی بهره‌مند شوند.

قربانی با اشاره به پیش‌بینی و برگزاری جشن‌های بازگشایی مدارس، در آغاز سال تحصیلی، تاکید کرد: ضرورت دارد در فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس، توصیه‌های لازم از طریق برنامه‌های صدا و سیما در خصوص تهیه ملزومات مورد نیاز دانش آموزان از تولیدات ملی و داخلی، ارائه مشاوره‌های لازم و همچنین اطلاع رسانی در زمینه ثبت نام دانش آموزان و ثبت سفارش کتاب های درسی انجام شود.

صداو سیما آمادگی اطلاع رسانی نحوه بازگشایی مدارس را دارد

بازگشایی و نحوه فعالیت مدارس تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این نشست با اشاره به گستردگی و تنوع فعالیت، برنامه‌ها و چالش‌های آموزش و پرورش به ویژه در ایام کرونا، هدف از برگزاری این نشست را بررسی برنامه های بازگشایی مدارس و ابعاد آن و همچنین همکاری صدا و سیما و آموزش و پرورش در این راستا اعلام کرد.

عبدالملکی با بیان اینکه بخش مهمی از رضایت عمومی مردم در نهاد آموزش و پرورش است، اظهار داشت: صدا و سیما آمادگی دارد تا تصمیمات ستاد ملی کرونا در خصوص برنامه بازگشایی مدارس را اطلاع رسانی و همکاری لازم در این خصوص انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه هر چه رضایتمندی بیشتر ایجاد شود به مردم کمک کرده ایم، به پدیده کرونا و آسیب های اجتماعی آن و همچنین دغدغه و اضطراب خانواده ها نیز اشاره کرد و گفت‌: رسانه ملی با درک این موضوع و حساسیت آن آمادگی کامل دارد، سیاست های اتخاذ شده را اطلاع رسانی و با رفع ابهامات و تنویر افکار عمومی به روند پیشبرد امور کمک کند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان همچنین به همکاری بخش های مختلف صدا و سیمای مرکز استان با آموزش و پرورش در خصوص پوشش و اطلاع رسانی به موقع اخبار و رویدادها ، تهیه و تولید برنامه در بخش رادیو و تلویزیون و تولید برنامه مشارکتی پرداخت و با اشاره به توانمندی این مرکز در حوزه‌های مختلف، گفت: برنامه‌های تولید شده با استقبال مخاطبین همراه بوده است.

وی با اشاره به برخورداری آموزش و پرورش از نیروی انسانی توانمند و کارشناسان مجرب در حوزه‌های مختلف، خواستار معرفی کارشناسان به منظور تشکیل بانک اطلاعاتی و حضور در برنامه‌های صدا و سیما و معرفی فرهنگیان دارای توانایی گویندگی و اجرا برای همکاری با صدا و سیمای استان شد .
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار