اهانت و تحقیر زبانی نسبت به افراد مؤمن از بزرگترین آفات زبان است

طلبه حوزوی در سرخه گفت: اهانت و تحقیر زبانی نسبت به افراد مؤمن، لطمه زدن به سرمایه آبرویی و نادیده انگاشتن شخصیت آنان است، که در شمار بزرگ ترین آفت های زبانی قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۶۸۹۱۷
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) همراه با سخنرانی و روضه خوانی به همت پایگاه حضرت معصومه (س) سرخه با سخنرانی فاطمه اسیری برگزار شد.

فاطمه اسیری در جمع عزادارن حسینی با اشاره به اینکه از ویژگی های منحصر به فرد زبان، تکلم و گفت وگو است، اظهار کرد: یکی از خطاهای بزرگ و نابخشودنی زبان، اظهار نظر بیجا و بدون صلاحیت علمی در امور دینی، اعم از عقاید، احکام و اخلاقیات است.

او افزود: بازگو کردن اسرار و شایع کردن مطالبی که افشای آن موجب ضرر برای خود یا دیگران باشد، از آفت های بزرگ و غیرقابل جبران زبان است. پیامبر (ص) در این باره فرمودند: بدون شک، یکی از موارد خیانت، بازگو کردن سرّ برادرت می باشد.

طلبه حوزوی در سرخه اضافه کرد: از جمله آفات و خطاهای زبان، انتقاد علنی و در حضور مردم است. اگر انتقاد در حضور دیگران و همراه با خشونت باشد، موجب آبروریزی و شرمساری شخص مورد انتقاد می شود، که این انتقاد نه تنها مؤثر نیست، بلکه برخلاف فرموده و روش پیامبر اکرم (ص) و رهبران معصوم (ع) انجام گرفته و به خاطر آبروریزی و ایذا، موجب حق الناس خواهد بود.

اسیری بیان داشت: از دیگر آفات زبان؛ اهانت و تحقیر زبانی نسبت به افراد مؤمن، لطمه زدن به سرمایه آبرویی و نادیده انگاشتن شخصیت آنان است، که در شمار بزرگ ترین آفت های زبانی قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار