خبرهای داغ:
امیرحسین سلیمانی

رقابت نیروهای نظامی کشورها به میزبانی ایران در شاهین شهر

ششمین دوره مسابقات بین المللی اربابان سلاح سال 2021 ارتش های جهان به میزبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شاهین شهر اصفهان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۳۶۸۹۳۰
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، ۴۰۰ فرمانده و افسر توپخانه از قدرتمندترین یگان‌های توپخانه‌های آسیا در این دیدار نظامی بین المللی در طول ۲ هفته به صورت یک روز در میان به رقابت می‌پردازند.

سرداور و مسئول اجرایی مسابقات بین المللی نظامی سال ۲۰۲۱، سرهنگ توپخانه پدافند هوایی محمد سیدی در خصوص این رقابت‌های گفت: این مسابقات نظامی توسط وزارت دفاع روسیه بنیانگذاری شده است و ما تلاش کرده ایم که بهترین میزبانی را نسبت به میزبانان قبلی داشته باشیم و به حمدالله بسترها، تجهیزات و ملزومات لازم برای این مسابقات در کوتاهترین زمان یعنی اواخر فروردین ماه کلید خورد و موفق شدیم این میزبانی را با تأیید فدراسیون ارتش روسیه متقبل شویم.

وی افزود: این افتخاری برای اصفهان و شاهین شهر است که در ۱۰۰ سال گذشته در حیطه نظامی برای نخستین بار اتفاق افتاده است که نیرو‌های نظامی کشور‌ها توانستند در جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کنند و در یک آئین دوستی و صمیمیت بتوانیم توانایی‌های فنی و نظامی خودمان را به یکدیگر نشان دهیم و تبادل‌های آموزشی خوبی در قالب یک رقابت نظامی و بین المللی با هم داشته باشیم.

سرهنگ سیدی ادامه داد: بر اساس تجارب حضور در ۲ دوره از این رقابت‌ها در کشور‌های چین و روسیه (سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰) و با تدابیر ارزنده سلسله مراتب فرماندهی محترم ارتش مقرر شد، امسال میزبانی رشته اربابان سلاح را بر عهده داشته باشیم.

وی ادامه داد: ۳۲ کشور در این رقابت‌های بین المللی نظامی حضور پیدا می‌کنند که عمدتاً در کشور‌های بلاروس، روسیه، قزاقستان، ازبکستان، هند، پاکستان، چین و جمهوری اسلامی ایران در قالب ۳۲ رشته نظامی برگزار می‌شود و امسال بخش‌های مختلف مسابقات همزمان در جمهوری اسلامی ایران در ۳ رشته (در مکان‌های خلیج فارس، اصفهان و شمال کشور)، بلاروس و قزاقستان اجرا می‌شود و فدراسیون روسیه نیز بر تمامی مراحل نظارت دارد.

سرهنگ سیدی با اشاره به اینکه در رشته اربابان سلاح ۴ کشور «روسیه، ازبکستان، ویتنام و ایران» توانستند حضور پیدا کنند گفت: رقابت‌ها در ۵ رشته توپخانه ۱۲۲ میلیمتری، توپخانه پدافند هوایی، راکت انداز‌های گراد، سلاح‌های انفرادی بیاتلون و سلاح‌های گروهی بیاتلون برنامه ریزی شده است.

وی بیان داشت: طی برگزاری ۲ دوره از مسابقات توپ ۱۲۲ میلیمتری و ۲۳ میلیمتری که روز چهارشنبه اجرا شد در یک رقابت سخت و نفس گیر و تلاش تیم‌ها برای بدست آوردن زمان کمتر در اجرا، تیم جمهوری اسلامی ایران با یک رکورد دست نیافتنی با حدود ۱۳ تا ۱۶ دقیقه اختلاف از کشور‌های دیگر مراحل نگهداری، عملیاتی و عبور از موانع، تجهیزات و توانایی خودش را به رخ حریفان کشید.

سرداور و مسئول اجرایی مسابقات شیوع ویروس کرونا در دنیا را علت عدم حضور برخی از کشور‌ها در عرصه رقابت عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از پذیرش ۴ کشور به علت ابهاماتی خودداری کرد و برخی کشور‌ها نیز در لحظات آخر تشخیص بر عدم حضور تیم خود گرفتند و نهایتاً از ۱۲ کشوری که آمادگی خود را برای حضور در این رقابت‌های اربابان سلاح اعلام کرده بودند، ۳ کشور روسیه، ازبکستان و ویتنام موفق به حضور شدند.

سرهنگ سیدی با اشاره به اینکه ۳ کشور حاضر در رقابت‌های پیشین نیز صاحب رکورد‌های قابل توجهی در مسابقات بودند گفت: تمرینات پیش از برگزاری مسابقات از کیفیت، توانایی و مهارت بسیار خوبی برخوردار بود و از لحاظ فنی به مراتب نسبت به میزبانان دوره‌های قبل بالاتر بوده است.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت داشتن سلامتی کامل با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند برای دیدن این رقابت‌ها به محل برگزاری واقع در کوی مهدیه شاهین شهر دانشکده پدافند هوایی مراجعه کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار