خبرهای داغ:
امیرحسین سلیمانی

وبینار نهضت حسینی و احیای امر به معروف و نهی از منکر

وبینار «نهضت حسینی و احیای امر به معروف و نهی از منکر در انقلاب اسلامی» به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر و با همکاری دفاتر امام جمعه شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۸۹۳۱
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، این وبینار در طول پنج شب از یکشنبه ۷ شهریور تا پنجشنبه ۱۱ شهریور ماه ادامه دارد که پذیرای اساتید، دانشجویان و ادامه دهندگان نهضت راه حسینی در ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳٠ دقیقه می‌باشد.
روز اول وبینار با سخنرانی امام جمعه شاهین شهر حجت الاسلام و مسلمین قاسم هاشمی برگزار شد.
وی با تأکید بر اینکه مرکز و کانون عبادت الهی، مرکز و کانون ظلم ستیزی است گفت: بهترین هنر‌ها در خلقت و آفرینش در نهضت عاشورا تجلی شده است و بهترین هنر عبودیت حق است که در عاشورا خود را نشان داده است.
امام جمعه شاهین شهر تاکید می‌کند: امر به معروف امام حسین (ع) اوج امر به معروف است که در مقابل با بزرگ‌ترین منکر سیاسی و حاکمیتی آن زمان ایستاده است و می‌ببینیم امام حسین و یارانش تکلیف حسینی خودشان را انجام می‌دهند و این امر به معروف بزرگ را به منصه ظهور می‌رسانند.
حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه آگاهی و ایمان مسئولیت را به دنبال دارد گفت: در این راه شکل رسالت تغییر نمی‌کند و در هر جایگاه و مکانی که باشیم بر حسب زمان باید به وظیفه خود عمل کنیم.
وی با اشاره به زمان حال و وضعیت معیشت مردم اضافه کرد: مکتب حسینی و سید الشهدا با این شیوه مدیریتی که مردم را در تنگنا‌های معیشتی قرارداده مخالف است، ما باید از قصه پرغصه عاشورا درس بگیریم و در تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گیریم.
امام جمعه شاهین شهر ادامه داد: تأثیرگذاران دولتمردان باید از بعد سیاسی عاشورا درس‌های زیادی را برگیرند، معروفات سیاسی و منکرات آن زمان بسیار با زمان ما تطابق دارد و ما مسئولیت داریم در حاکمیت اسلامی آن‌ها را به کار ببریم.
وی با انتقاد از وضعیت نظام اداری گفت: متأسفانه دستگاه‌های اداری ما دچار سستی شده‌اند، مردم برای انجام کار‌های اداری خود با موانع متعددی از سوی دستگاه‌ها روبه‌رو می‌شوند و همین امر یکی از عواملی است که حاکمیت اسلامی و اعتبارش را می‌شکند و پایین بیاورد.
حجت الاسلام قاسمی افزود: آنچه که باعث شور پویایی و تحرک می‌شود معروفاتی است که باید به آن بپردازیم، عاشورا قابل تکرار است برای همین است که قرآن ما را به تاریخ برمی‌گرداند، ما نباید بگذاریم منکراتی که باعث شکل‌گیری عاشورا شد در جامعه ما شکل بگیرد، یکی از این منکرات ساکت بودن است.
امام جمعه شاهین شهر در پایان تاکید کرد که حمایت از رهبری الهی می‌تواند جامعه را سعادتمند کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها