سردار شاکرمی گفت:دولت جدید در چینش استانداران و مدیران باید از افرادی توانمند، متعهد به انقلاب،جسور،شجاع،عملگرا و آگاه به مسائل داخلی و خارجی استفاده کند تا خلاء های موجود در جامعه کاهش یابد.
کد خبر: ۹۳۶۹۰۱۷
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی در آیین گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: در شرایط حساس و شکننده کنونی که کشور با مشکلات عدیده معیشتی، اقتصادی، بهداشت و درمان، تحریم، سیاسی و موارد دیگر مواجه است باید افراد منتخب دولت جدید را افرادی انقلابی، کارآمد و مشرف به مسائل داخلی و خارجی تشکیل دهند.

وی افزود: نفوذ دشمن به عمق نهادها و دستگاه های مهم کشور و پیروی برخی عناصر موثر داخلی از دستورالعمل های این افراد نفوذی در سال های اخیر باعث بروز نابسامانی ها و مشکلاتی در کشور شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین علیه السلام یادآور شد: در این راستا می توان به مشکلاتی چون نوسانات بالای ارز، تورم، جنگ نرم، رکود، خروج ارز از کشور، ضربه زدن به بیت المال، بحران و آشوب های خیابانی، خالی شدن خزانه و تشدید تحریم ها اشاره کرد.

شاکرمی ادامه داد: نفوذ عوامل دشمن در عمق لایه های استراتژیک کشور از همان زمان شکل گیری انقلاب باعث رخدادهای تلخ از جمله ترور و شهادت چهره های شاخصی چون شهیدان رجایی و باهنر شد و حربه نفوذ دشمن در بین مسوولان ارشد کشور همچنان محسوس است.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن داخلی و خارجی تحرکات گسترده ای را بر علیه نظام نوپای ایران شکل داد که کودتای نوژه، حادثه طبس، کارشکنی های بنی صدر، ترور شخصیت های موثر انقلاب چون شهیدان رجایی و باهنر، بهشتی و ۷۲ نفر از نمایندگان مجلس، تحمیل جنگ عراق بر ایران از جمله این فشارهای سخت بود که بر پیکره انقلاب اسلامی وارد آمد.

شاکرمی گفت: وقوع متوالی این حوادث در هر کشوری و انقلاب نوپایی رخ می داد بدون شک آن نظام از هم فرو می پاشید اما در ایران اسلامی باعث انسجام و وحدت بیشتر مردم با امام و آرمان های انقلاب و بصیرت و آگاهی افکار عمومی موجب خنثی شدن هجمه های دشمنان و خروج انقلاب از بحران در سال های اولیه انقلاب شد.

وی افزود: ترور شهید رجایی باعث محبوبیت بیش از پیش وی شد چرا که این شخصیت والا در زمان رژیم گذشته ساواک را به زانو درآورد و بعد از انقلاب نیز با منش و رفتار خود دشمنان و منافقین را خشمگین و غضبناک ساخت تا اینکه خشم آنها منجر به ترور ناجوانمردانه و مذبوحانه وی و همرزمش شهید باهنر شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین علیه السلام ایلام با بیان اینکه شهید رجایی یک فرد نیست، بلکه جریان فکری است، یادآور شد: شهید رجایی هنگامی که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود، یا در پست وزارت آموزش و پرورش یا در دوران نخست وزیری و در زمان کوتاه ریاست جمهوری، فردی مردمی و مسوولیت پذیر بود که مقهور پست و صندلی نشد و تا لحظه شهادت مردمی باقی ماند و اکنون در بین جامعه نیز جایگاهی والا و ارزشمند دارد.

شاکرمی به همه مسوولان توصیه کرد: منش رفتاری، اخلاقی و عملکردی شهید رجایی را پیش بگیرند و خود را از مردم جدا ندانند و مرعوب پست، مقام و جایگاه موقتی خود نشوند.

به گزارش بسیج، این آیین با حضور جمعی از مسوولان و مردم در مصلی شهر ایلام و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

ارسال نظرات