فرماندار دهگلان در میز خدمت جهادی:

تبدیل سه هزار هکتار از پایاب سدهای سنگ سیاه و سورال از دیم به آبی

فرزاد شمس فرماندار دهگلان در میز خدمت جهادی گفت: طبق تعهدات قرار است 3 هزار هکتار زمین کشاروزی پایاب سدهای سنگ سیاه و سورال از دیم به آبی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۳۶۹۱۰۰
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور مسئولان و روسای ادارات میز خدمت جهادی به همت حوزه مقاومت بسیج ادارات ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان در راستای حل مشکلات روستاهای بخش مرکزی در روستای توبره ریزی این شهرستان بر گزار شد.


فرزاد شمس در مسجد جامع روستای توبره ریزی با اشار به مشکلات شهرستان با بیان اینکه هرکدام به سهم خود وتوانایی که در اختیار داریم بتوانیم نیازاست مشکلات را حل نماییم زیرا حل مشکلات باعث آسایش وامنیت در جامعه خواهد شد.


وی با اشاره به مشکلات بیان شده روستاهای بخش مرکری در میز حدکت جهادی گفت: اگر بتوانیم حداقل 50 درصد مشکلات مردم را حل کنیم می تواینم درادامه بر اساس زمان در راستای حل مشکل صد درصدی مردم تلاش کنیم.


فرماندار دهگلان درادامه با اشاره به مشکلات آب شرب، فاضلاب و اینترنت روستاهای شهرستان بیان داشت: باید شهرستان دهگلان و قروه با وجود دشت های ممنوعه نهایت صرفه جویی آب شرب و کشاروزی را در دستور کار قرار دهند.


شمس افزود: اگر مشکلی در روستاها وجود داشته باشد دهیاران به عنوان نمایندگان دولت باید مشکلات را برسی نمایند و برای حل آن به فرمانداری و بخشداری ها ارائه دهند و مسئولین هم به فراخور مسئولیتشان باید پیگیر حل مشکلات باشند.


وی با اشاره به اضافه کشت و بهره برداری غیر مجاز از آب چاه های کشاورزی گفت: عادلانه نیست که افرادی با مجوز برداشت آب برای سطح 10 هکتاری 50 هکتار زمین کشت نماید که این موضوع باید از طریق منابع آب شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.


فرماندار دهگلان با اشاره به سدهای سنگ سیاه و سورال سورال بیان داشت: با توجه به تعهداتی که قرار است 3 هزار هکتار پایاب دو سد به آبی تبدیل شود به جد پیگیر آن هستیم که اینکار باعث انقلاب بزرگ در حوزه کشاروزی منطقه خواهد شد.


وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که با تغییر کشت در شهرستان در راستای کشت های کم آب بر حرکت کنیم گفت: کشتهای گلخانه ای و زعفران از محصولات کم آبر است که جهاد کشاورزی هم به نحو بهینه از این ظرفیتها باید استفاده کند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار