جهادگر فعال و موسس دو صندوق قرض الحسنه:

با ایجاد دو صندوق قرض الحسنه گره کار بسیاری از نیازمندان باز شد

کد خبر: ۹۳۶۹۲۸۰
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به بهانه روز بانکداری اسلامی گفتگو می کنیم با موسس دو صندوق قرض الحسنه‌ای که توسط جهادگران گروه جهادی شهید ذولفقاری تاسیس شد  و گره از کار بسیاری از نیازمندان جامعه باز کرد.
مصاحبه با سرگروه یکی از گروه‌های جهادی فعال در استان یزد :
بسیج: خودتون رو معرفی بفرمایید؟
جهادگر فعال: محسن زینلی پور هستم مسئول گروه جهادی شهید ذولفقاری و از موسسین دو صندوق قرض الحسنه و مرکز نیکوکاری این گروه.
بسیج: چی شد که تصمیم گرفتید صندوق قرض الحسنه افتتاح کنید؟
جهادگر فعال: بسیج سازندگی زمینه‌ای فراهم کرد جهت حمایت از گروه‌های جهادی در عرصه اشتغالزایی و ایجاد صندوق و تعاونی‌ها برای محرومین جامعه؛ با مشورت اعضا گروه جهادی تصمیم گرفتیم ماهم صندوق قرض الحسنه‌ای افتتاح کنیم که صندوق شهید ابراهیم هادی ۲ سال پیش راه اندازی شد و صندوق امام محمد باقر (ع) هم حدود یک سال و نیم گذشته تاسیس شد.
بسیج: با چند نفر آغاز کردید؛ و جذب اعتبارات جگونه بود؟
جهادگر بسیجی: ابتدا با ۳۰ نفر از اعضا گروه جهادی آغاز کردیم سپس خانواده جهادگران هم به این صندوق اضافه شدند به لطف خدا رفته رفته مردم نیز اعتماد کردند و در کنار ما حضور پیدا کردند؛ در آغاز هم هر کدام از اعضا گروه ۵۰ هزار تومان پرداخت می کردند.
بسیج: در حال حاضر چند نفر عضو این صندوق‌ها هستند؟
جهادگر بسیجی:نزدیک به ۱۵۰ نفر هستن و اعتباری هم که از سوی اعضا این صندوق پرداخت میشه از ۵۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان رسیده البته اتفاق خوشایند برای ما اینه که برخی از اعضا وامی دریافت نمی کنند و تنها ماهانه مبلغی را جهت کمک به صندوق واریز می کنند تا به دست مستحق واقعی برسه.
بسیج: شما چطور افراد رو جهت پرداخت وام شناسایی می کنید؟
جهادگر بسیجی: ما یک مرکز نیکوکاری در گروه جهادی خود افتتاح کردیم که ماهانه مبالغی جهت خرید بسته‌های معیشتی جمع آوری می کنیم و به دست نیازمندان می رسانیم؛ مراجعات زیادی هم به مرکز نیکوکاری ما میشود، از بین این افراد بسیاری درخواست شغل دارند، طبیعتا ما این افراد رو به صندوق معرفی می کنیم و وام اشتغالزایی بهشون پرداخت می کنیم، البته گاهی با توجه به تفاهم نامه‌هایی که بسیج سازندگی با بانک‌ها دارن این افراد به برخی از بانک‌ها معرفی می شوند. 
بسیج: چه اقدامی در بحث اشتغالزایی انجام دادید؟
جهادگر بسیجی: ما گاهی مستقیم با یک وام ۵ میلیون تومانی زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می کنیم وبرای مثال برای خانم خانه داری که سرپرست خانوار هست این مبلغ کمک هزینه خرید یک چرخ خیاطی خواهد شد یا اخیرا با دریافت وام ۱۵۰ میلیون تومانی یک کارگاه چیبس میوه راه اندازی کردیم که خرید دستگاه‌های آن نیز انجام شد.
بسیج: چند نفر مشغول به کار شدند در این کارگاه؟
جهادگر بسیجی: به طور مستقیم ۸ نفر و غیر مستقیم ۸ تا ده نفرمشغول هستند البته ما برنامه ریزی کردیم ده درصد از مراجعاتی که نفرات آن را نیازمندان تشکیل می دهند حتما در یک شغل مناسب فعالیت داشته باشند که ان شاالله این امر نیز محقق خواهد شد.
بسیج: ضمن تشکر از وقتی که برای مصاحبه گذاشتید اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید؟
جهادگر بسیجی: گروه جهادی شهید ذوالفقاری و شهید زینلی پور تشکیل شده از کارگروه‌های متخصص در بخش‌های گوناگون محرومیت زدایی که در طول سال فعالیت‌های زیادی انجام می دهند؛ مردم بسیار در تنگنا هستند وشرایط چندسال گذشته در بحث اقتصادی این شرایط رو سخت‌تر کرده، با کمک خدا و عنایت شهدا سعی می کنیم با قدرت به هدفی که داریم یعنی محرومیت زدایی برسیم و به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به محرومین لبیک بگوییم؛ اما درخواست ما از قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد اینه که همچون گذشته حامی بچه‌های جهادی باشن و کمک کنند صندوق‌ها راه بی دغدغه‌ای جهت ارتباط با بانک‌ها داشته باشند تا بتوانیم به محرومین بشتری در بحث اشتغالزایی کمک کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار