نماینده مردم شهریار در مجلس با اشاره به متنوع شدن رسانه‌های فرهنگ غربی، تاکید کرد: با وجود رسانه ها و ماهواره های متعددی که هدفشان از بین بردن سنت های فرهنگی ما است، وظیفه دولتمردان ما سنگین‌تر می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۹۳۷۵
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

حسین حق وردی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص تاثیر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت سیزدهم بر عملکرد دولت، اظهار داشت: این فرمایشات حاصل ۴۰ سال تجربه است یعنی مواردی که  مقام معظم رهبری اشاره فرمودند دقیقاً مشکلات کشور هستند.

وی با بیان این که اگر فقط در صحبت ها و سخنرانی ها از این فرمایشات استفاده کنیم امری اشتباه است، ادامه داد: مثل بحث تعیین نام برای سال که همه پشتیبانی می کنند و بنر می زنند اما در عمل خبری از آن نیست. مثلاً امسال حمایت و پشتیبانی از تولید و مانع زدایی ها است و همه در سخنرانی هایشان به آن اشاره می‌کنند اما در عمل خیلی کم اتفاق می افتد که بنشینند و موانع تولید چند کارگاه تولیدی را از بین ببرند.

نماینده ی مردم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر این فرمایشات تبدیل به راهبرد، استراتژی و برنامه بشوند و صرف یادداشت نباشند، مشکلات پیش روی ساختار اداری مملکت را حل می کنند. اما اگر در عوض اینکه عملاً وارد میدان عمل شویم فقط در سخنرانی ها از آن ها استفاده کنیم ، تاثیر گذار نخواهندبود.

حق وردی اضافه کرد: درست است که هم اکنون عمده ترین مشکل کشور مشکل اقتصادی است اما حضرت آقا هر زمان که درباره ی مشکلات اقتصادی صحبت کردند در کنار آن ها به مشکلات فرهنگی نیز پرداخته اند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ فضای تنفسی ما است، گفت : نمی شود از این فضای تنفسی غفلت کنیم و به همان اندازه که برای اقتصاد و معیشت مردم تلاش می‌کنیم حتماً باید در مسائل فرهنگی جامعه هم تلاش کنیم.

نماینده ی مردم شهریار با اشاره به متنوع شدن رسانه‌های فرهنگ غربی خاطرنشان کرد: با وجود رسانه ها و ماهواره های متعددی که هدفشان تاثیرگذاری بر سبک زندگی ما و از بین بردن سنت های فرهنگی ما است ، وظیفه و مسئولیت دولتمردان ما سنگین‌تر می‌شود تا بتوانیم فرهنگ سنتی بومی و دینی خودمان را حفظ کنیم و ارزش‌های فرهنگی خودمان را به مردم جهان با استفاده از این ابزارهای نوین ارائه بدهیم.

ارسال نظرات