۱۴۰ هزار هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان زیر کشت پاییزه می‌رود

زاهدان/معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت پاییزه محصولات نظیر روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی و صیفی می‌رود.
کد خبر: ۹۳۷۰۴۵۸
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، امان اله طوقی ظهارداشت: با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش شدید بارندگی در فصل پاییز امسال و شرایط خشکسالی حاکم بر منطقه از همه کشاورزان خواهانیم با انجام کشت بموقع محصولات و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه به‌ موقع اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی وکیفی تولیدات نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.


وی تاکید کرد: تمام مقدمات برای کشت پاییزه شامل تامین نهادهای تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سطح ١۴٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان آماده بوده و بزودی کار کشت پاییزه در این استان آغاز می‌شود.


معاون سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای کمک به کشاورزان سازمان جهاد کشاورزی از توان کارشناسی و علمی تمامی مجموعه بخش کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ،مراکز تحقیقاتی، شرکت خدمات حمایتی، بانک کشاورزی و غله وخدمات بازرگانی در کشت پاییزه بهره خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار