عمل جراحی تعویض مفصل مجدد زانو برای نخستین بار در شاهرود انجام شد

شاهرود_ جراحی تعویض مفصل مجدد زانو از نوع hing (RHK) برای نخستین بار در مرکز آموزشی درمانی بهار شاهرود با برنامه‌ریزی و پیگیری این دانشگاه و کادر پزشکی در گروه ارتوپدی با موفقیت انجام گرفت.
کد خبر: ۹۳۷۰۵۱۲
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، این عمل جراحی توسط دکتر جواد خواجه مظفری فوق تخصص جراح لگن و زانو و تیم جراحی بر روی زانوی بیمار ۶۷ ساله با موفقیت کامل انجام شد.
دکتر مظفری گفت: تعویض مفصل مجدد زانو، نوعی جراحی است که به وسیله آن مفصل آسیب دیده که مانند یک لولا عمل می‌کند به طور کامل جایگزین می‌شود و از متداول‌ترین دلایلی که باعث می‌شود بیماران برای این عمل اقدام کنند، درد شدید زانو ناشی از آرتروز، بیماری‌های مزمن و کهولت سن است. این بیماری از راه رفتن طبیعی بیمار جلوگیری کرده و موجب درد شدید در زانو‌ها می‌شود.
او ادامه داد: درمان این بیماری در مراحل اولیه شامل اصلاح سبک زندگی و تقویت عضلات اطراف زانو و درمان دارویی می‌باشد، در مراحل پیشرفته بیماری درمان با جراحی تعویض مفصل زانو انجام می‌گیرد، در بعضی از این بیماران بدلایلی همچون عفونت، شل شدن مفصل مصنوعی و یا زمین خوردن و شکستگی اطراف پروتز لازم است عمل تعویض مفصل مجددا انجام شود که طی آن مفصل معیوب قبلی خارج و از یک مفصل جدید با مشخصات لازم برای بیمار استفاده میشود، اضافه وزن و سبک زندگی، می‌تواند افراد را زودتر به این نوع مشکل مبتلا نماید.
او افزود: این جراحی روشی کارآمد و ایمن برای التیام درد بیماران و بازگرداندن آنان به فعالیت‌های طبیعی زندگی روزمره میباشد.
رئیس بیمارستان بهار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: این عمل جراحی حدود ۴ ساعت به طول انجامید و در حال حاضر وضعیت بیمار مطلوب بوده و از بیمارستان با حال عمومی خوب ترخیص شده است.
فولادی اظهار امیدواری کرد، با ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارتقاء سطح درمان دانشگاه در آینده شاهد انجام عمل‌های جراحی پیشرفته دیگر در مراکز درمانی شهرستان شاهرود باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار