مدیر موسسه امیدواران منتظر (عج) ارومیه خبر داد

راه‌اندازی 16 کارگاه تولید ماسک همزمان با شیوع کرونا در ارومیه

مدیر موسسه امیدواران منتظر (عج) ارومیه گفت: 16 کارگاه تولید ماسک همزمان با شیوع کرونا در ارومیه راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۵۲۴
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، رضا محمدزاده امروز در نشست خبری که سالن جلسات خانه جوان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: 16 کارگاه تولید ماسک همزمان با شیوع کرونا در ارومیه راه اندازی شد تا در بین اقشار مختلف مردم توزیع شود.

وی با بیان اینکه کادر اداری موسسه متشکل از 46 نفر جوان است، که در طول هفته و ساعات اداری معین در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: فعالیت رسمی موسسه از سال 86 آغاز شده است، که قبل از آن نیز به صورت غیررسمی فعالیت‌های مختلفی داشتیم، بنابراین جوانان دغدغه‌مند و انقلابی که در حوزه‌های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی و علمی تخصص دارند، کنار ما هستند و هر سه ماه یک بار نیروی تازه نفس جذب می‌شود.

این مسئول در ارتباط با محل تامین منابع مالی موسسه، خاطرنشان کرد: یکی از محل‌های تامین اعتبار برای سازمان‌های مردم‌نهاد، ادارات دولتی است که براساس طرح و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند می‌توانند بودجه جذب کنند ولی این بخش بسیار محدود است، از طریق گروه‌های هم‌خوانی، فعالیت‌های تبلیغاتی، کارگاه تولید چیپس میوه و ... هزینه‌های موسسه را تامین می‌کنیم؛ خیرها نیز همواره به این مجموعه لطف داشته‌اند.

محمدزاده در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین و شاخص‌ترین کار موسسه در طول همه این سال‌ها چه بوده است، گفت: همواره تاکید کرده‌ام که در ارومیه 15 سال به صورت مستمر کار فرهنگی انجام دادن، آن هم بدون حاشیه، به خودی خود یک حرکت شاخص است؛ ولی با این همه به رضایت قلبی از فعالیت‌های‌مان نرسیده‌ایم که امیدوار هستم به چشم‌انداز موردنظر برسیم.

راه اندازی قرارگاه امیدواران منتظر (عج) در ارومیه همزمان با شیوع ویروس کرونا

وی به راه‌اندازی 16 کارگاه تولید ماسک همزمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: در دو کارگاه زنان سرپرست خانوار به کارگیری شدند، که به ازای دوخت هر ماسک مبلغی پرداخت می شد، ولی در بقیه کارگاه‌ها مادران، خواهران و همسران اعضاء موسسه به صورت خودجوش فعالیت کردند؛ در طول سه ماه بیش از 15 هزار عدد ماسک تولید کردند.

این مسئول گفت: از ابتدای شیوع و همه گیری ویروس کرونا قرارگاه امیدواران منتظر با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا شروع به فعالیت کرده است، که با استفاده از ۳۰۰۰۰ لیتر محلول در ۱۲ مرحله، ضدعفونی معابر و محلات انجام گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۷۰۰ بسته معیشتی و جیره غذایی در ۱۰ مرحله بین ۱۷۰ خانواده نیازمند تهیه و توزیع شده است. مرحله یازدهم نیز پس از جذب منابع مالی توسط خیرهایی که با موسسه در ارتباط می باشند، انجام خواهد شد.

این مسئول راه‌ اندازی کارگاه تولید چیپس میوه را مورد اشاره قرار داد و گفت: کارگاه تولید چیپس میوه در حال انتقال به محل جدید است که بعد از فعال سازی 8 نفر در این کارگاه مشغول کار خواهند شد، سهامداران این واحد تولیدی اعضای موسسه است، که خوشبختانه فعالیت خوبی داشته و برای گسترش دامنه فعالیت آن در تلاش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: موسسه امیدواران منتظر (عج) آمادگی خود را برای حمایت از فعالیت پایگاه های مقاومت بسیج، کانون های فرهنگی، هیئات، مساجد و تمام گروه هایی که زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راه اسلام فعالیت می کنند اعلام می دارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار