سید مرتضی علوی
کارشناس مسائل دینی و اخلاقی:

نماز رابطه انسان با خدا و مایه صفای روح است

حجت الاسلام عباسی گفت: نماز رابطه انسان با خداست و مایه صفای روح و پاکی دل و پیدایش روح تقوا و تربیت انسان و پرهیز از گناهان است.
کد خبر: ۹۳۷۰۶۲۹
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۶

 

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و اخلاقی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان در خصوص اهمیت و جایگاه والای نماز گفت: از جمله موضوعاتی که در احادیث اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)مورد تاکید قرار گرفته است  محافظت بر نماز است، که بر هر مسلمانی لازم است بر نمازهای خود چه از جهت وقت  و  چه  از  جهات دیگر مواظبت کند.

وی در ادامه افزود: پیغمبراسلام حضرت محمد مصطفی صلی علیه و آله وسلم فرمودند: شیطان تا هنگامی که یک فرد مسلمان به نماز های پنجگانه خود اهمیت کافی می دهد  و هر یک از آنها را در وقت خود می خواند ، گریزان است؛ ولی  همین که محافظت به نمازهای خود را از دست داد ، شیطان بر او جرات پیدا می کند و او را به ارتکاب گناهان بزرگ می کشاند.

این کارشناس مذهبی و دینی خاطر نشان کرد: انسان باید مواظب باشد که به عجله و شتابزدگی نماز نخواند و در حال نماز به یاد خدا و با خضوع و خشوع و وقار باشد و متوجّه باشد که با چه کسی سخن می گوید و خود را در مقابل عظمت و بزرگی  خداوند عالم بسیار ناچیز ببیند و اگر انسان در موقع نماز کاملاً به این مطلب توجه کند از خود بی خبر می شود، چنانچه در حال نماز تیر را از پای مبارک امیرالمؤمنین علیه السلام بیرون کشیدند و آن حضرت متوجّه  نشدند.

عباسی تصریح کرد: در قرآن مجید نزدیك به صد مورد از نماز سخن به میان آمده است. نماز رابطه انسان با خداست و مایه صفای روح و پاکی دل و پیدایش روح تقوا و تربیت انسان و پرهیز از گناهان است.

وی گفت: نماز از مهمترین عبادات است که طبق روایات اگر قبول درگاه خدا شود، عبادات دیگر نیز قبول خواهد شد و اگر قبول نگردد، اعمال دیگر نیز قبول نخواهد شد و نیز بر طبق روایات کسی که نمازهای پنجگانه را انجام می دهد، از گناهان پاک می شود همانگونه که اگر شبانه روز پنج مرتبه در نهر آبی شستشو کند اثری از آلودگی در بدنش باقی نمی ماند. به همین دلیل در آیات قرآن مجید و روایات اسلامی و وصایا و سفارشهای پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم و ائمه هدی علیهم السلام از مهمترین کارهایی که روی آن تأکید شده، همین نماز است و لذا ترک نماز از بزرگترین گناهان کبیره محسوب می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار