سرهنگ فتوحیان از فرماندهان دفاع مقدس:

فرماندهان کومله و دمکرات درمقابل درایت و شجاعت شهید کاوه درمانده بودند

به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید محمود کاوه فرمانده تیپ ویژه شهدا برنامه روایتگری به همت معاونت فرهنگی لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر در نمازخانه لشکر پنج نصر برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۷۰۶۳۰
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی؛  به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید محمود کاوه فرمانده تیپ ویژه شهدا برنامه روایتگری به همت معاونت فرهنگی لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر در نمازخانه لشکر پنج نصر برگزار گردید.

راوی این برنامه جناب سرهنگ فتوحیان از فرماندهان دوران دفاع مقدس  و از همرزمان شهید کاوه بیان داشت:لشکر 5 نصر و تیپ ویژه شهدا در طول دوران دفاع مقدس دارای طلایه دارانی چون شهید کاوه ، شهید شوشتری ، شهید میرزایی ، شهید فرومندی وشهید چراغچی و... می باشد که همه اینها ستاره های پر فروغی بودند که در آسمان این یگان ها درخشیدند.

این یادگار دفاع مفدس همچنین ادامه داد:یکی از اولین توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی و ضد انقلاب بحث خود مختاری کردستان بود و این هدف رادر قالب گروه کمله و دمکرات که هرکدام سابقه 50 سال مقابله با رژیم پهلوی را نیز داشتند عملی ساختند.

جناب سرهنگ فتوحیان افزود: شهید کاوه از اولین افرادی بود که با شروع شدن غائله کردستان خود را به آنجا رساند و استعداد ها ی این شهید گرانقدر در فرماندهی توسط شهید ناصر کاظمی کشف گردید و شهید کاوه را بعنوان مسئول عملیات سپاه سقز معرفی نمود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: اولین گردان منظم سپاه در کردستان با عنوان شهید بهشتی به وسیله شهید کاوه و شهید بروجردی تاسیس شد و به علت عملکرد موفق این گردان در عملیات ها و گسترش گردان تبدیل به تیپ ویژه شهدا گردید.

وی همچنین شایان ذکر دانست: تمام  فرماندهان گروهک های کومله و دمکرات که  در بهترین آکادمی ها آموزش چریکی دیده بودند در مقابل درایت و شجاعت و فرماندهی یک جوان 19 سال به نام شهید کاوه درمانده بودند.

فتوحیان در آخر بیان داشت:شهید کاوه شاگرد و پیرو مکتب ولایت بود و در بعد نظامی نیز شهید والامقام امیر آبشناسان از فرماندهان سابق تیپ ویژه نوهد بیان داشت( در طول تاریخ هرچه مطالعه کردم و دیدم چریکتر از محمود کاوه ندیدم و نخواهم دید.)

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها