خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور عنوان کرد

ضرورت تبیین و بررسی سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج در هیئت اندیشه‌ورز بسیج ادارات

همدان- مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور با بیان اینکه امروز سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج وجود دارد که به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است، گفت: این سند باید در هیئت اندیشه ورز تبیین و بررسی شود.
کد خبر: ۹۳۷۰۷۷۷
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
ضرورت تبیین و بررسی سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج در هیئت اندیشه‌ورز بسیج اداراتبه گزارش خبرگزاری بسیج، فضل اله کفیل امروز در نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه انصارالحسین (ع) همدان که در سالن جلسات فرماندهی با حضور فرماندهان و اعضای شورای اندیشه ورز بسیج کارمندان استان برگزار شد، اظهار داشت: جلسه هیئت اندیشه ورز یکی از جلسات بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه آنچه باید مورد توجه قرار گیرد چیستی هیئت اندیشه‌ورز است، افزود: جایگاه هیئت اندیشه‌ورز را باید بدانیم و اینکه چه معنا و مفهومی دارد؛ و در موضوع حکمرانی سه ویژگی را برای حکمرانی خوب تلقی کنیم و آن علم، باور و عمل است چرا که این‌ها ویژگی یک حکمرانی خوب است.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور ادامه داد: در قسمت اول که موضوع علم، معرفت و شناخت است نسبت به آن جایگاه و وظیفه یک «عقل منفصل» است؛ یک مدیر موفق و عادل و شخصیتی که می‌خواهد اداره کننده باشد شخصیتی است که یک «عقل منفصل» قوی داشته باشد و بتواند در یک مجموعه‌ای کمک فکری بکند که به این در نگاه مقام معظم رهبری هیئت اندیشه‌ورز می‌گوییم.

وی گفت: تعریف موجز از هیئت اندیشه‌ورز همین «عقل منفصل» است؛ و مجموعه‌ای که ریل‌گذاری می‌کند، یک مجموعه اندیشه‌ورز است و تصمیم‌گیر نیست.

کفیل اضافه کرد: دومین هدف غایی هیئت اندیشه‌ورز، این است که موضوعات را ریل‌گذاری و نقشه راه برای آن تعریف کند، اینکه آن مسیر برای چه هدفی است و این «نظام مسائل» یک هیئت اندیشه‌ورز است.

وی با بیان اینکه هیئت اندیشه ورزی قوی است که «نظام مسائل» قوی داشته باشد و اولویت‌ها را بشناسد، گفت: اولین مقدمه لازم در هیئت اندیشه‌ورز بسیج ادارات این است که بداند بسیج ادارات چیست که می‌خواهد برای آن ریل‌گذاری کند و متناسب با ظرفیت و جایگاه آن «نظام مسائل» را مطرح کند.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور بیان کرد: امروز بسیج به این نتیجه رسیده است که باید یک سند راهبردی، اعتلا و تعالی داشته باشد که یک افق ۱۰ ساله را برای خود ترسیم کند.

وی با بیان اینکه امروز این سند با عنوان سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج وجود دارد که به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است، اضافه کرد: این سند باید در هیئت اندیشه ورز تبیین و بررسی شود.

کفیل تصریح کرد: این سند طبق بیانات رهبر معظم انقلاب دو گام دارد که ما امروز به گام دوم رسیده‌ایم؛ گام اول پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی بود و هنوز به دولت اسلامی نرسیده‌ایم؛ دولت اسلامی مقدمه شکل‌گیری جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه جامعه از زمام‌داران و کارگزاران و مدیران الهام می‌گیرد، ابراز داشت: بسیج در سند اعتلا با الهام‌گیری از سند گام دوم، دو گام برمی‌دارد یکی برای شکل‌گیری دولت اسلامی کمک کند و دوم اینکه در ادامه به شکل‌گیری جامعه اسلامی کمک کند.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور گفت: یکی از رده‌هایی که می‌تواند پرچم کمک به شکل‌گیری دولت اسلامی را بردارد «بسیج ادارات» است، دولت اسلامی که می‌گوییم یا کارگزار در تراز انقلاب اسلامی است یا کارمند در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیتی پیدا کنیم که این کار‌ها را برای شکل‌گیری جامعه اسلامی سنجش کنیم، تصریح کرد: دولت اسلامی دولتی است که کارآمد باشد و در کنار تعهد و ویژگی‌های دیگری کارآمدی داشته باشد.

کفیل اضافه کرد: دومین ویژگی یک دولت اسلامی این است که سالم باشد و سلامت داشته باشد؛ یک دولت سالم و کارآمد می‌تواند به تراز اسلامی و انقلابی نزدیک باشد و امروز توصیه به مجموعه بسیج ادارات این است که این فضای کمی را کنار بگذارید و فضای کیفی که قابل سنجش است مورد توجه قرار دهید، بنابراین هیئت اندیشه‌ورز این تابلو را پیش رو دارد که با کارآمدی می‌توان دولت سالم یا سلامت را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز باید موضوعات کلی را احصاء کند و آن ملاحظاتی را که به آن توجه نشده است مورد بررسی قرار دهد، گفت: در اینجا مطالبه‌گری پایگاه بسیج معنا پیدا می‌کند.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور با اشاره به اینکه باید بدانیم برای اسلامی شدن چه چیزی را مطالبه کنیم، ادامه داد: برای این کار‌ها ابزاری به نام «رسانه» نیاز داریم، بسیج ادارات باید یک رسانه قوی داشته باشد و برای این امر نیازمند شبکه است و باید شبکه‌ای که به عنوان طرح ثامن شکل گرفته مورد توجه قرار گیرد، چرا که چهارچوب هیئت اندیشه ورز ما هستند.

انتهای پیام/          
ارسال نظرات
آخرین اخبار