خطر شیوع پیک جدید کرونا در گیلان/۱۰۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر یک‌هزار و ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده و عادی‌انگاری منجر به شروع پیک بعدی کرونا در گیلان خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۹۷۵
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، دو ماه از شیوع موج پنجم کرونا در کشور گذشته و همچنان روند ابتلا به کرونا در مقایسه با سال گذشته صعودی است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت میزان روند ابتلا و به کرونا و بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های استان با کاهش نسبی مواجه شده است ولی بررسی‌های صورت گرفته در مقایسه با ماه گذشته نشان می‌دهد روند همچنان صعودی است و نباید به این کاهش اکتفا کرد.

بنا بر گفته مسؤولان وزارت بهداشت، توجه به دوره‌های کوتاه‌مدت در بررسی‌های آماری کرونا بسیار خطرناک بوده و ممکن است سیاست‌گذاری‌های اشتباه را به دنبال داشته باشد، لذا برای استخراج دقیق آمار و روند شیوع کرونا باید اطلاعات در دوره‌های مختلف با یکدیگر مقایسه شوند.

اگرچه در هفته گذشته روند ابتلا به کرونا در کشور یک‌روند نزولی داشته است ولی بررسی‌های به‌عمل‌آمده در سه روز گذشته حاکی از حرکت دوباره نمودارها به سمت صعودی شدن است و با ادامه یافتن این روند و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور احتمال آغاز پیک ششم کرونا در نیمه مهرماه آینده بسیار محتمل است.

وضعیت کرونا در گیلان هم اگرچه یک‌روند نسبتاً نزولی بوده ولی همچنان روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در این استان شناسایی می‌شوند که این امر گواه بر شکننده بودن کرونا در کشور و گیلان است و کوچک‌ترین غفلت می‌تواند این استان را گرفتار موج جدید کند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر یک‌هزار و ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۷۷ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی‌شده و ۲۰ بیمار بدحال امروز به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

فردین مهرابیان می‌گوید ۱۶۰ بیمار کرونایی در بخش آی سی یوی بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که برای تنفس نیاز به دستگاه داشته و حال جسمی آنان بسیار وخیم است، لذا عادی‌انگاری منجر به شروع پیک بعدی کرونا در گیلان خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار