خبرهای داغ:

هشدار دادستان نهاوند به مالکان ساخت و ساز غیر قانونی

نهاوند-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند از برخورد قاطع با مالکان ساخت و ساز بدون پروانه در سطح شهر و روستا خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۱۰۱۹
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

هشدار دادستان نهاوند به مالکان ساخت و ساز غیر قانونیبه گزارش خبرگزاری بسیج، عباس آزاد بخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه قضایی شهرستان برابر ماده ۲ و ۵ دستورالعمل حفظ حقوق عامه با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز و بدون پروانه در سطح روستاها و شهر نهاوند و قانون شکنان  حقوق عمومی برخورد جدی و قانونی می‌کند.

وی بیان کرد: مطابق قانون ماده ۱٠٠ شهرداری هر گونه ساخت و ساز باید با پروانه شهرداری باشد و اگر ساخت و سازی بدون پروانه در حریم شهر انجام شود،پلیس ساختمان باید جلوگیری و آن را تخریب کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند بیان کرد: اگر مردم در این حوزه کم کاری، تبعیض و یا قصوری از پلیس ساختمان دیدند مراتب را به دفتر دادستان اطلاع دهند تا ضمن اعلام جرم علیه پلیس ساختمان برابر قانون با آن برخورد شود.

وی افزود: برخورد و جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز و بدون پروانه در خارج از حریم شهری بر عهده جهاد کشاورزی است و مردم می‌توانند کم کاری و تبعیض و قصور در این زمینه را هم به دفتر دادستان گزارش کنند.

آزادبخت تصریح کرد: دادستانی شهرستان بر اساس قانون و دفاع از حقوق عامه با هرگونه تصرف اراضی کشاورزی، ساخت و سازهای غیرقانونی و تغییر کاربری اراضی برخورد می‌کند و اگر افرادی بخواهند با اعمال و رفتار خود، اقدام به قدرت‌نمایی، سلب آسایش عمومی، استفاده از سلاح سرد و گرم، ایجاد ناامنی و رعب و وحشت، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و اتلاف اموال عمومی نمایند، بدون شک برخورد سخت، بدون اغماض و قاطع دستگاه قضایی در انتظار آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات