واکسیناسیون دامی ضد طاعون در کردستان به طور کامل انجام شد

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: طرح واکسیناسیون دام سبک در استان ضد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) به طور کامل و ۱۰۰ درصدی محقق شد.
کد خبر: ۹۳۷۱۱۲۹
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  ناصر مخدوم معاون سلامت دامپزشکی کردستان با اشاره به پیشرفت ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون ppr در کردستان، اظهار داشت: عملیات واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک یا ppr از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر استان با اولویت روستا‌های مرزی و پر خطر و همچنین روستا‌های همجوار با مناطق حفاظت شده از سوی محیط زیست آغاز شد.


وی اضافه کرد: تاکنون تعداد یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۴۰ راس دام سبک در مراجعه به یک هزار و ۳۲۴ واحد اپیمیولوژیک استان واکسینه شده است.


معاون سلامت دامپزشکی کردستان یادآور شد: در این عملیات که با بهره گیری از توان بخش غیردولتی انجام گرفته، نسبت به سال گذشته افزایش فیزیکی ۴۶ درصدی داشته که با توجه به شرایط حادتر بیماری کووید ۱۹ در کشور، رقم بسیار بالایی است.


بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) که با عنوان "طاعون بزی" نیز شناخته می‌شود، یک بیماری کشنده حاد با واگیر بسیار بالاست که نشخوار کنندگان کوچک و شتر‌ها را درگیر می‌کند.


علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، تورم دهان، اسهال، ذات الریه همراه با سختی تنفس بوده که گاهی منجر به مرگ نیز می‌شود.
 
انتهای پیام.
ارسال نظرات
آخرین اخبار