خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

محوریت دشمن، زن در جامعه است/ زنان انسان‌ساز هستند

همدان- مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه محوریت دشمن، زن در جامعه است، گفت: زنان انسان‌ساز هستند.
کد خبر: ۹۳۷۱۱۸۷
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

محوریت دشمن، زن در جامعه است/ زنان انسان‌ساز هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج، مینا بیابانی در نشست هم‌اندیشی هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه زنان استان همدان اظهار داشت: خانواده مهم‌ترین و کوچک‌ترین واحد اجتماعی است و همه به صورت سلسله‌وار و زنجیر به هم مرتبط می‌شود.

وی افزود: تزلزلی که به شکل نسبی در خانواده‌ها ایجاد شده که مهم‌ترین مسائل اجتماعی ما به شمار می‌رود از تغییراتی است که در سبک زندگی خانواده‌ها رخ داده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه محوریت دشمن، زن در جامعه است، گفت: هر آنچه که از قواعد هستی در اختیار داریم این بحث را مطرح می‌کند که چرا زن شأنیتی از ربوبیت حق را دریافت می‌کند و آن تربیت نسل است.

وی با اشاره به اینکه زنان انسان‌ساز هستند، ابراز داشت: اگر زنان را از جامعه‌ای حذف کنیم آن جامعه سقوط خواهد کرد و به سمت شقاوت و بدبختی خواهد رفت.

بیابانی با بیان اینکه دیدگاه‌های امامین انقلاب برگرفته از منابع دینی است که نگاه به زن و هستی دارد، ابراز داشت: آنچه ما باید مورد توجه قرار دهیم و تمرکز کنیم احیاء هویت زن است، آن هویتی که مقام معظم رهبری به عنوان «هویت اسلامی زن» مطرح می‌کند و در تلاش برای رسیدن به کمالاتی هستند که خداوند متعال برای زنان در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه هویت والا و اسلامی زن از جمله مسائلی است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد و مقام معظم رهبری نیز به این مسئله توجه دارند، ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که باید برای حل مسائل زنان از آن استفاده کرد احیای هویت اسلامی زن و شناخت و نهادینه کردن آن است و لازمه این حرکت در سیر بیانیه گام دوم انقلاب است که تحقق تمدن نوین اسلامی را دارد که ناظر بر تفکر دینی و انقلابی است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: سبک زندگی اسلامی بحث اساسی است و باید به هویت زن مسلمان توجه شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی جزء مهمات و از ضروروت‌های اجتماعی است، ادامه داد: هر جامعه‌ای برای اینکه به آن جامعه طراحی شده و ایده آل‌های خود برسد باید الگوهایی برای خود داشته باشد که جزء ضرورت‌ها است.

بیابانی اضافه کرد: الگوسازی و معرفی الگو بسیار مهم است که می‌تواند ما را به هدف نزدیک کند چرا که ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی زنان بزرگ و برجسته‌ای داریم که می‌توانند الگو باشند و بالاترین این رتبه‌ها به حضرت صدیقه کبری(س) و حضرت زینب(س) می‌رسد که حضرت زینب(س) در واقعه کربلا صبر خود را در جامعه نمود دادند و الگوسازی کردند.

وی با بیان اینکه مسئله جمعیت بسیار مهم است و چالش‌هایی را پیش رو دارد که اگر حل نشود مشکلاتی خواهیم داشت که حل شدنی نیست، گفت: در پژوهش‌ها مشخص شده است که برای ازدواج دیر هنگام رتبه‌ای وجود دارد که این شاخص دلیل دگرگونی فرهنگی است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: دشمن بدون اینکه جنگ و خونریزی راه بیندازد به خانه‌های ما آمده و حتی پدران و مادران ما را راهنمایی می‌کند و این همان جنگ شناختی است و کشته‌های آن را خاموش در کنار خود می‌بینیم که این مبحث جبران‌ناپذیر است و خسران زیادی برای ما دارد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی ابراز داشت: رسالت عمده و مهم در جامعه بر دوش زنان است که مربی انسان‌ها است و در سبک زندگی تأثیرگذارتر خواهد بود.

بیابانی با بیان اینکه مبحث سقط جنین یکی از مباحثی است که طی یک سال گذشته بر روی آن کار شده و پیگیری می‌شود، گفت: سمن‌ها حلقات میانی هستند که مقام معظم رهبری از باب تأثیری که در جامعه می‌توانند داشته باشند بر آن تأکید دارند و فعالیت این سمن‌ها از آنجایی که مردمی است پایا و ماندگار است.

وی ادامه داد: بهترین راه این است که حوزه‌های مقاومت مردم را به میدان آورده و با آنها در ارتباط باشند چرا که این یکی از معجزاتی است که فقط از بسیج بر می‌آید.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در خصوص دختران جوان و هجمه‌های دشمن بیان کرد: در بسیج داریم باید طیف‌های سنی را رده‌بندی کرد و برای آنها برنامه‌ها و تصمیمات مختلفی که منتج به هیئت اندیشه ورز است انجام شود و کار کارشناسی صورت گیرد چرا که گفتمان و برنامه‌های جذاب مختص هر سن متفاوت است تا بتوان تأثیرگذاری و تربیت دینی را با مهدهای قرآنی داشته باشیم و با برگزاری حلقات صالحین آنها را هدفمند کنیم تا زمانی که وارد عرصه کار و فعالیت اجتماعی می‌شود و این اثرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار