خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد

توسعه تربیت بدنی زمینه‌ساز تامین و تربیت نیروی سالم

نهاوند-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: توسعه تربیت بدنی زمینه ساز تامین و تربیت نیروی سالم است و بخشی از برنامه‌های توسعه ملی به شمار می‌آید.
کد خبر: ۹۳۷۱۲۷۸
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴

توسعه تربیت بدنی زمینه‌ساز تامین و تربیت نیروی سالمبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد پورداود در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نهاوند اظهار داشت: تربیت بدنی بخش مهمی از تعلیم و تربیت است که از طریق حرکت و فعالیت‌های بدنی جریان رشد را در تمام ابعاد وجودی انسان تسهیل می‌کند و شکوفایی استعدادها را به تبع خود خواهد داشت.

وی افزود: تربیت بدنی در آموزش و پرورش فرایندی آموزشی و تربیتی است که در آن از فعالیت جسمانی به عنوان راهی برای کمک به دانش آموزان به منظور کسب مهارت آمادگی، دانش و نگرش مثبت در راستای رشد مطلوب، کسب سلامت عمومی و به حاکثر رساندن فرصت‌ها برای اجرای فعالیت‌های بدنی استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: توسعه تربیت بدنی زمینه ساز تامین و تربیت نیروی سالم است و بخشی از برنامه‌های توسعه ملی به شمار می‌آید.

وی بیان داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش موجب کاهش هزینه‌ها در بخش‌های بهداشت و درمان و مراکز مبارزه با انحرافات اجتماعی و پایین آوردن سطح ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی می‌شود.

پورداود افزود: در همین راستا مجموعه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از متولیان اصلی ورزش تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان ماموریت دارد تا ضمن توسعه و تقویت درس تربیت بدنی در راستای ساحت زیستی و بدنی مطرح در سند تحول بنیادین ابعاد نظری و عملی را توسعه دهد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین جهت‌گیری ساحت تربیتی و بدنی عبارت از تعامل مستمر روح و بدن است، اظهار داشت: در چنین فضای فکری مفهوم سلامت در این ساحت معنای گسترده‌تری می‌یابد و ابعاد روانی را نیز شامل می‌شود؛ از این رو می‌توان گفت که رویکرد این ساحت کل نگر و تلفیقی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان داشت: در مسیر شتابان تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، تربیت بدنی و ورزش را یک ضرورت تلقی و کوشش می‌کند دانش آموزان را در این مسیر به قله های رفیع سلامت جسمانی و روانی سوق دهد.

وی تصریح کرد: در نظام آموزش و پرورش و مدرسه تربیت بدنی و ورزش به عنوان یک وسیله تربیتی می‌تواند نقش ارزنده‌ای در این نظام داشته باشد.

پورداود اظهار کرد: با اهمیت دادن به ورزش مدارس و تقویت زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری می‌توان در معرفی چهره واقعی تربیت بدنی مدارس و ورزش اقدامات اساسی انجام داد تا هم سلامت جسم و روح دانش‌آموزان تامین شود و هم از کف مدارس قهرمانان آینده ورزشی در رشته‌های مختلف را تحویل اجتماع داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار