فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: تهیه 500 دست جهیزیه و احداث سه هزار منزل مسکونی در دستور کار کنگره سه هزار شهید استان ایلام است.
کد خبر: ۹۳۷۱۶۲۰
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز سردار جمال شاکرمی در جلسه هماهنگی ستاد کنگره سه هزار شهید استان ایلام گفت: کنگره‌ سرداران و سه هزار شهید ایلام فرصتی است تا فرهنگ ایثار و مقاومت را به نسل‌های امروز انتقال داد.

وی افرود: برای کنگره اقدامات متعددی انجام شده که یکی از آنها تهیه تابلو فرش به تعداد شهدا و گلیم به عنوان برند و نماد ایلام است که یکی از نقش‌های گلیم فرش، نقشه استان ایلام است. 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: اجلاسیه نهایی در 4 آذر برگزار می‌شود و رویکرد امسال این است که از شخصیت‌هایی مثل رئیس جمهور دعوت به عمل آید.

سردار شاکرمی تصریح کرد: تهیه 500 دست جهیزیه و ساخت سه هزار منزل در این کنگره در دستور کار است.

وی ادامه داد: استان ایلام دارای سه هزار شهید است و تعداد شهدای زن 332 شهید و تعداد رزمندگان 60 هزار رزمنده است. 

سردار شاکرمی با بیان اینکه 340 مورد از بمباران‌ها در شهر اتفاق افتاده گفت: مسوولیت شورای سیاست گذاری بر عهده امام جمعه بوده و معاون شورا، استاندار و دبیر شورا فرمانده سپاه است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: رئیس ستاد کنگره شهدا استاندار، دبیر ستاد نیز فرمانده سپاه است.

وی افزود: در اجرای برنامه‌ها از 80 درصد از هنرمندان بومی استفاده می‌شود همچنین چاپ آثار فاخر استان را نیز به 200 جلد رساندیم. 

ایلام نماد صبر و مقاومت است

محمد نوذری استاندار ایلام نیز در این جلسه با بیان اینکه ایلام نماد صبر و مقاومت است گفت: استان ایلام دارای شاخصه‌های مهمی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. 

وی افزود: کنگره اربعین حماسه ملی است و در سال حدود 7 تا 8 میلیون زائر از مرز عبور می‌کنند. 

استاندار ایلام گفت: ایثارگری استان ایلام بر اساس شاخص‌های جمعیت رتبه اول کشور را دارا است.

وی با بیان اینکه آغاز کنگره از بهمن ماه سال گذشته بوده ادامه داد: کنگره شهدا یک کار جمعی است و همگی باید در آن نقش ارزنده‌ای داشته باشیم. 

نوذری گفت: از آقای مخبر در سمت رئیس اجرایی فرمان امام برای کنگره درخواست 2 میلیارد کرده بودیم که 500 میلیون تومان تامین اعتبار شدیم همچنین از محل اعتبارات اربعین یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک شده و در کمیته برنامه ریزی شهرستان 2 میلیارد تومان تامین اعتبار شده‌ایم. 

وی تصریح کرد: در حوزه دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامی بی‌نظیر انجام شده و اعتباراتی نیز تزریق شده است.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات