خبرهای داغ:

اهدا خون پس از واکسیناسیون، بلامانع است

شاهرود_رییس پایگاه انتقال خون شاهرود با بیان اینکه اهدای خون پس از تزریق واکسن کرونا منعی ندارد، گفت: بر اساس نوع واکسن، زمان مناسب اهدای خون متفاوت است.
کد خبر: ۹۳۷۱۷۶۳
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
اهدا خون پس از واکسیناسیون، بلامانع استبه گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود عامری افزود: افرادی که واکسن کووید ۱۹ از نوع «آسترازنکا» و «اسپوتنیک» تزریق کردند پس از ۱۴ روز می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.
او با بیان اینکه تزریق سایر واکسن کووید ۱۹ از جمله «بهارات»، «سینوواک»، «سینوفارم» و «برکت» نیز منعی برای اهدای خون ندارند، تصریح کرد: داوطلبان اهدای خون می‌توانند پس از بهبودی واکنش‌های اولیه واکسن از جمله تب، درد عضلانی، ضعف و بی حالی جهت اهدای خون به مراکز مراجعه کنند.
عامری با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون شاهرود نیازمند اهدای تمامی گروه‌های خونی است، ابراز داشت: افراد واجد شرایط اهدای خون در صورتی که خود یا اطرافیانشان مبتلا به کرونا و یا سرماخوردگی و علایم آن شدند ۳۰ روز پس از بهبودی جهت اهدای خون مراجعه کنند.
رییس پایگاه انتقال خون شاهرود با بیان اینکه ساعت فعالیت این پایگاه از شنبه تا چهارشنبه ۷:۴۵ تا ۱۳ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۲ است، تصریح کرد: روز‌های یکشنبه نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ آماده خون گیری از اهداء کنندگان هستند.
او همراه داشتن کارت ملی را الزامی دانست و ابراز داشت: همواره طی ۱۰ سال گذشته پایگاه انتقال خون شاهرود حایز رتبه برتر در کنار سایر شهر‌های استان سمنان به نسبت جمعیت در کشور بوده است.
عامری به دوران سخت کرونایی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی بیماران در بیمارستان‌های شهرستان شاهرود و استان سمنان بیشتر از قبل نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند.
رییس پایگاه انتقال خون شاهرود، اضافه شدن بخش‌های جدید جراحی قلب در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی را به همراه داشته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها