فرمانده حوزه مقاومت شهید محلاتی بهاباد:
فرمانده حوزه مقاوت بسیج شهید محلاتی بهاباد از مهار آتش سوزی دراطراف رودخانه شوربخش مرکزی این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۹۳۷۲۰۷۱
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، سروان پاسدار مهدی رضاپور در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: بلافاصله پس از اطلاع منابع طبیعی بهاباد بلافاصله تیم ویژه اطفای حریق مراتع گردان امام علی علیه السلام شهید الله دادی حوزه شهید محلاتی از پایگاه مقاومت بسیج امام رضا علیه‌السلام فراخوان ودر کمتر از ۱۵ دقیقه به همراه تجهیزات به منطقه اعزام وآتش را که در نیزاز ودرختان گز رودخانه شور بود مهار نمودند.
وی با بیان اینکه علت این آتش سوزی در حال بررسی است، بیان داشت: هنوز وسعت آتش‌سوزی، میزان خسارت و گونه‌های گیاهی که طعمه حریق شده، مشخص نیست.
رضاپور گفت: تلاش برای مهار آتش سوزی توسط بیش از ۳۰ نفر از نیروه‌های بسیجی حوزه مقاومت شهید محلاتی و نیرو‌های پایگاه مقاومت امام رضا و گردان امام علی صورت گرفت؛ و‌ی تصریح کرد: با توجه به درخواست اداره منابع طبیعی بهاباد جهت اطفای حریق مراتع رودخانه شور در بخش مرکزی، بلافاصله تیم ویژه اطفای حریق به همراه تجهیزات به منطقه اعزام وآتش را که در نیزاز ودرختان گز رودخانه شور بود مهار نمودند.
رودخانه شور بهاباد در شمال شهرستان بهاباد یزد واقع شده است و علت شکل گیری آن قرارگیری بر روی یک گسل فعال در این منطقه می‌باشد. رودخانه‌ی زیبای شور در شهرستان بهاباد با طول ۱۱ کیلومتر از جنوب کوه‌های آسفیچ و بنستان به شمال دشت کویر امتداد دارد و عرض آن در قسمت‌های مختلف به علت تغییرات دیواره‌ای متفاوت می‌باشد. آبدهی متوسط آن نیز ۸۵ لیتر در ثانیه است. رودخانه‌ی شور تنها رودخانه‌ی دائمی بهاباد در تمام طول سال آب دارد و در مسیر عبور خود به سمت کویر، طبیعتی جالب و دیدنی خلق کرده است.
پوشش گیاهی (نبکا) و سرزمین‌های اطراف رودخانه شوربهاباد نیز از نظر زمین شناسی و جغرافیایی بسیار حائز اهمیت می‌باشد، به گونه‌ای که کویرنوردی در اطراف رودخانه شور بسیار شورانگیز و خاطره ساز است.
محل آتش سوزی حفره هائی در حاشیه این رودخانه وجودداشت که از داخل ان حفره‌ها دود گوگرد از آن بلند میشد که حتی میشد برروی سوراخ این حفره‌ها تخم مرغ درست کرد و چائی دم کرد علت آتش سوزی همین حفره‌ها بودند که سبب سوختن درختان و تاق و گز در اطراف این حفره‌ها بودند.
ارسال نظرات