مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجادعلیه السلام استان هرمزگان گفت :شکست وفرار مفتضحانه آمریکا از افغانستان ،نشانه فروپاشی و ضعف استکبار در آینده نزدیک است.
کد خبر: ۹۳۷۲۱۲۳
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،حجت الاسلام موسی پولادی در جمع علما و روحانیون شهرستان قشم با اشاره به تحولات نظامی و سیاسی در افغانستان، گفت: این اتفاق‌ها و شکست و فرار آمریکا چندان نیازمند تجزیه و تحلیل پیچیده‌ای نیست، زیرا در گذشته نیز شاهد شکست امپراتوری بریتانیا و شوروی در افغانستان بودیم که سرآغازی برای فروپاشی این دو قدرت بود.

وی با بیان اینکه این دو اتفاق بار دیگر در افغانستان رخ داده است و شاهد تکرار تاریخ هستیم، گفت: وقایع افغانستان نشان داد که پیروزی و شکست به دارایی و امکانات و سلاح نیست بلکه به اراده‌های محکم حاضر در میدان است.


حجت الاسلام پولادی، فرار و شکست آمریکا از افغانستان را حاوی درس‌های بزرگ برای ملت‌های ستمدیده بر شمرد و اتفاق رخ داده برای ارتش افغانستان را درس عبرتی برای کشورهایی خواند که تربیت نیرو و سازماندهی ارتش خود را به آمریکا سپرده‌اند.


وی در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به وقایع افغانستان و طالبان نیز گفت: ما همیشه طرفدار صلح در منطقه بودیم و هستیم و از هرگونه صلح و مصالحه که به بازگشت آرامش به افغانستان باشد حمایت میکنیم.


وی به اتفاقات پیش آمده در پنجشیر و موضع احمدمسعود اشاره کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با دخالت و حمایت خود از یک گروه و شخص مشخص به دنبال جنگ افروزی،ایجاد تفرقه و تقابل شیعه و اهل سنت هستند.

پیش از سخنان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع)، حجت الاسلام امید درویشی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قشم نیز به بیان همدلی و همراهی روحانیون شهرستان با مجموعه بسیج قشم پرداخت واز زحمات وحضور بموقع روحانیون بسیجی تقدیر کرد.

ارسال نظرات