مسئول سازمان بسیج مداحان و کانون مداحان خادمیاری رضوی استان:
زاهدان/ جامعی گفت: افزایش سطح معرفت دینی، بصیرت سیاسی، روحیه خدمت گذاری، مقابله با جریانات انحرافی در عرصه ستایش گری اهداف ارزشمندیست که این سازمان پیوسته به رشد و نهادینه سازی آن ها توجه دارد.
کد خبر: ۹۳۷۲۱۵۹
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، جمعی از مداحان بسیجی و خادمیار رضوی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان دیدار و گفتگو کردند.

 مسئول سازمان بسیج مداحان و کانون مداحان خادمیاری رضوی استان در این این دیدار گفت: سازمان بسیج مداحان از سال 88 با اهداف و مسئولیت های ویژه و تخصصی در این زمینه شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر تعداد 1200 نفر مداح بسیجی درسطح استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 40نفر به عنوان مداحان خادمیار رضوی در کانون مداحان خادمیار رضوی آستان قدس رضوی استان فعالیت دارند.

محمد جواد جامعی ادامه داد: از مهم ترین اهداف این سازمان شناسایی، جذب، پرورش، بکارگیری و ارتقای کمی و کیفی کادری در تراز انقلاب است؛ افزایش سطح معرفت دینی، بصیرت سیاسی، روحیه خدمت گذاری، مقابله با جریانات انحرافی در عرصه ستایش گری اهداف ارزشمندیست که این سازمان پیوسته به رشد و نهادینه سازی آن ها توجه دارد.

وی با تشریح فعالیتهای شاخص این سازمان اعم از جلسات آموزشی رده های مختلف سنی؛ نوگلان حسینی و زینبی، نوجوانان و جوانان به صورت حضوری و مجازی، را از فعالیتهای خودجوش و جهادی هیئت ها و مداحان بسیجی که نتایج چشمگیری در ارائه خدمات به محرومین شامل تهیه بسته های معیشتی، طبخ غذای گرم، ایجاد کارگاههای تهیه ماسک، پرستاری بیماران کرونایی، توزیع نان و ماسک و...داشته است به عنوان نقاط قوت این مجموعه نام برد.

در ادامه فرازمند از پیشکسوتان جامعه ستایشگری گفت:ما به عنوان مداح باید به جنبه های اخلاقی بیش از هر نکته ای دیگری تکیه داشته باشیم چرا که محبت و مهربانی دوری از کبر و غرور وحدت بیشتر میان مداحان که از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی )است را درپی دارد.

وی در ادامه افزود: مداحان باید سعی کنند در کنار شور حسینی از معرفت حسینی نیز بهره گیری کنند چرا که این دو اصل مکمل یکدیگر در دستیابی به اهداف متعالیه انسان سازی است.

فرازمند در ادامه خواهان برگزاری همه ساله سالگرد اولین قیام مردم  سیستان در سایر شهرهای استان نیز به عنوان نماد و محور محبت دیرین به اهل بیت (ع )شد .

همچنین اربابی  از مداحان به عنوان اصحاب رسانه شیعه در کنار علما نام برد.

 عضو انجمن علمی و هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج مداحان،با بیان اینکه مداحان از ضریب نفوذ بیشتری بهره مند هستندو بر عواطف و احساسات مخاطب تاثیر بیشتری دارند افزود :ارتباط مداحان با علما نیز این تاثیر گذاری را افزایش خواهد داد و چه بسیار نیکوست که این ارتباط همواره تدوام داشته باشدچرا که سیره حضرت آقا (مدظله العالی )نیز در دیدار همه ساله مداحان نیز همین مطلب است.

وی ازخطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه به عنوان دو شانی نام برد که در رسالت مداحان نیز قابلیت رصد دارد.

این مسئول گفت : از مداح تراز انقلاب انتظار می رود نسبت به جریان های سیاسی آگاهی داشته باشد چراکه موجب تصمیم گیری و تصمیم سازی در عرصه های سیاسی و نقش آفرینی به موقع در جبهه انقلاب است.

ارسال نظرات