رئیس حوزه های علمیه خواهران استان البرز خبر داد؛

فراگیری طلاب خواهر در حوزه بیانات امامین انقلاب در طرح کوثرانه

رئیس حوزه های علمیه خواهران استان البرز از برگزاری طرح کوثرانه، تربیت پژوهشگران کارآمد در حوزه بیانات امامین انقلاب و اعطای گواهی پژوهشگری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۲۲۶۱
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام و المسلمین محدر در افتتاحیه طرح کوثرانه گفت: در گام دوم انقلاب یکی از مسئولیت هایی که حوزه های علمیه بر دوش دارند، فهم و درک از اندیشه ی امامین انقلاب است.

فراگیری طلاب خواهر در حوزه بیانات امامین انقلاب در طرح کوثرانه

وی افزود: به همین منظور، با هدف آشنایی طلاب خواهر با اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان البرز با همکاری اداره کل تبلیغات استان بوشهر و اداره کل تبلیغات استان البرز دوره پژوهشی فرهنگی کوثرانه را برگزار می کند.

وی دلیلِ ترسِ دشمنان از انقلاب را ولایت خواند، بیان کرد: دشمنان این مرز و بوم نیز به این نکته مهم پی برده‌اند و اعتراف کرده‌اند که ترس ما از ایران به خاطر بمب هسته‌ای نیست، بلکه به خاطر وجود «ولایت فقیه» است؛ یعنی قدرت ایران به خاطر بمب هسته‌ای نیست، بلکه به خاطر وجود رهبری عالم، آگاه به زمان، شجاع، مدیر، مدبر و فوق العاده بصیر است که تمام دنیا را مبهوت تصمیمات درست و عالی خود کرده و به همین خاطر موجبات خشم دشمنان این مرز و بوم را فراهم آورده است؛ بنابراین  برای شکر این نعمت باید خود را در مسیر رهبری و عمل به فرمایشات ایشان قرار دهیم که در برخی از موارد این سخنان برای خواص نیز راه هایی را باز می کند.

رئیس حوزه های علمیه خواهران استان البرز ضمن توصیه به اساتیدی که می خواهند پژوهش انجام دهند مبنا محور اقدام و از توحید شروع کنند، افزود: سرفصل ها و محتوای دوره پژوهشی - فرهنگی کوثرانه جایگاه ولایت فقیه در منظومه ی معارف دین، مروری بر کارکرد اجتماعی ولایت اهل بیت(علیهم اسلام)، مروری بر ادله اثبات ولایت فقیه در اقوال فقهای شیعه، آئین ولایت مداری در آیات و روایات اهل بیت(علیهم السلام)، تمدن سازی اسلامی و زمینه سازی ظهور آرمان انقلاب اسلامی، مدیریت فرهنگی از منظر رهبر معظم انقلاب، فضای مجازی از منظر رهبر معظم انقلاب، بیانیه گام دوم از منظر رهبر معظم انقلاب، برنامه ریزی راهبردی فردی و خانوادگی از منظر رهبر معظم انقلاب، زن از دیدگاه امامین انقلاب، امر به معروف و نهی از منکر از منظر رهبر معظم انقلاب، حجاب و عفاف از منظر رهبر معظم انقلاب، آشنایی با شخصیت رهبر معظم انقلاب می باشد.

محدر گفت: شرکت کنندگان پس از حضور در این دوره و آشنایی با موضوعات کاربردی در اندیشه امامین انقلاب و آموزش شیوه تدوین کتب موضوعی از بیانات امامین انقلاب می توانند در تدوین یک کتاب موضوعی در بیانات امامین انقلاب همراهی و همکاری کنند.

وی گفت: هر دو ماه یک دوره برگزار می شود و به شرکت کنندگان گواهی رسمی تبلیغ موضوعی و پژوهشگری در بیانات امامین  انقلاب در حوزه های فوق الذکر داده خواهد شد.

نجم الدینی مسئول پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران البرز ذیل مراسم افتتاحیه گفت: باید خلاء گفتمان سازی و منظومه سازی اندیشه امامین انقلاب پُر کرد، در این زمینه بیشترین دغدغه را باید طلاب حوزه علمیه و جامعه مدرسین داشته باشند. به همین جهت با انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر و اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز طرح کوثرانه آغاز شد، طلاب خواهر، مدیران و اساتید حوزه های علمیه خواهران این ضروریت را حس کردند و مجاهدانه، به مدت دو سال در این طرح با هدف آشنایی و بهره برداری از اندیشه امامین انقلاب و ایجاد یک سامانه موضوعی از بیانات رهبری برای محققان، مدیران و راهبران فکری تبلیغی شرکت کردند.

در پایان سرپرست، معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان البرز تکمیل کرد: علاوه بر استفاده طلاب از برنامه های ممتاز فرهنگی مانند راهبرد فرهنگی، اعطای گواهی پژوهش گری، آشنایی با موضوعات تخصصی کاربردی در حوزه اندیشه امامین انقلاب، اعطای گواهی نامه تخصصی تبلیغ در حوزه بیانات امامین انقلاب، آموزش شیوه تدوین کتب موضوعی از بیانات امامین انقلاب و همراهی در تدوین یک عنوان کتاب موضوعی در بیانات امامین انقلاب از مزایای طرح کوثرانه  هستند.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار