خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

سینما رسانه ای تاثیرگذار در مهندسی فرهنگی کشور است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سینما، به عنوان رسانه ای تاثیرگذار و پرمخاطب، جایگاه والایی در ساختمان مهندسی فرهنگی یک کشور دارد و این هنر در ایران نیز یکی از پایه های فرهنگی محسوب می شود.
کد خبر: ۹۳۷۲۳۴۳
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار با جمعی از سینماگران تبریز با اشاره به تاریخچه هنر هفتم در تبریز و اهمیت سینما، اظهار کرد: هنر هفتم را باید نقطه عطف و تکامل تمامی هنرها در کنار یکدیگر و تلفیق آن‌ها بدانیم.

وی با اشاره به جایگاه سینما، گفت: سینما، به عنوان رسانه ای تاثیرگذار و پرمخاطب، جایگاه والایی در ساختمان مهندسی فرهنگی یک کشور دارد و این هنر در ایران نیز یکی از پایه های فرهنگی محسوب می شود.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه فیلم و سینما، وسیله ای رسا برای ارائه برترین حقایق عالم، یعنی حقیقت دین به شمار می رود، گفت : دست اندرکاران امور سینمایی باید بر توانایی های خود بیفزایند، اعتلای سینمای کشور، نیازی محسوس است و همه باید این حقیقت را دریابند که هنر مهم و بسیار برجسته سینما برای کشور، یک نیاز و ضرورت محسوب می شود.

وی افزود: هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است؛ یک روایتگر کاملا مسلط و یک هنر پیچیده و پیشرفته و متعالی، سینما ویترین فرهنگ و سرآمد رسانه‌هاست چرا که جذابیت بصری دارد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه عدالت فرهنگی در توسعه و استقرار سینما وجود ندارد، افزود: چرا در هیچ شهر آذربایجان شرقی پردیس سینمایی مدرن وجود ندارد و با سینماهای زوار در رفته ۵۰ سال پیش جلو می‌رویم.

امام جمعه تبریز با اشاره به عملکرد پردیس سینمایی قدس تبریز، گفت: اگر مکان خوب و توجه به فرهنگ‌سازی و ذائقه مردم فراهم باشد، مردم و خانواده‌ها به سینما می‌روند. اساسا قهر مردم با سینماها موضوعیت ندارد و کم بودن استقبال در این ایام به سبب ویروس کرونا است.

حجت الاسلام آل هاشم با انتقاد از روند کند بازسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز، اظهار کرد: به رغم تزریق کامل بودجه استانی این سینما که طرح ملی است الان نزدیک سه سال در حال بازسازی است و مسئولان امر باید پاسخگو باشند که چرا سینماهای مهم تبریز، مراغه و سراب تعطیل است.

وی با اشاره به نقش هنر در روایت صحیح از رخدادهای مهم جامعه گفت: انقلاب از هنر و هنرمند تنها یک توقع دارد و آن اینکه جامعه هنری با همان نگاه زیباشناختی هنر، به پدیده هایی همچون ایثار و فداکاری مردم در پیروزی انقلاب و حماسه هشت سال دفاع مقدس، رزمایش مواسات و کمک های مومنانه بنگرد و این زیبایی ها را با زبان هنرمندانه تبیین کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها