خبرهای داغ:
سردار ملک شاهکوهی:

سپاه و بسیج فرزند انقلاب اسلامی هستند /هرجا زندگی مردم دچار خلل شد وارد صحنه میشویم

فرمانده سپاه نینوا گلستان: سپاه و بسیج فرزند انقلاب هستند و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از دل مردم ایجاد شدند لذا هرجایی که مردم به سپاه و بسیج نیاز داشته باشند ما در کنار آنان خواهیم بود.
کد خبر: ۹۳۷۲۳۶۵
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

سپاه و بسیج فرزند انقلاب اسلامی هستند /هرجا زندگی مردم دچار خلل شد وارد صحنه میشویم

به گزارش خبرگزاری بسیبج از گلستان؛ سردار علی ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: سپاه و بسیج فرزند انقلاب هستند و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از دل مردم ایجاد شدند لذا هرجایی که مردم به سپاه و بسیج نیاز داشته باشند ما در کنار آنان خواهیم بود.

وی افزود: در طول دوران پیروزی انقلاب ، در هشت سال دفاع مقدس ، در بلایای طبیعی ، در دفع خطر فتنه ها و تامین امنیت پایدار سپاه و بسیج همواره کنار مردم بوده و طی ۱۹ ماه گذشته نیز با همه گیری ویروس کرونا سپاه و بسیج پا به صحنه مبارزه با این ویروس گذاشتند.

سردار ملک شاهکویی اذعان داشت: در ابتدای اسفند ۹۸ کشور دچار مشکل کمبود گان ، ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود و ما در مرحله نخست ۷۳۰ کارگاه تولید ماسک و گان برپا کردیم تا این مشکل رفع شود.

فرماند سپاه نینوا در ادامه گفت: با فرمان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در ماه مبارک رمضان سال ۹۹ رزمایش های کمک مومنانه را به شکلی مستمر اجرا کردیم که هنوز هم ادامه دارد.

وی با اشاره به این که در اواسط سال گذشته با تدبیر سرلشکر سلامی طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور آغاز به کرد تا به شکلی منظم و با برنامه ریزی صحیح پیش برویم، افزود: مرحله اول این طرح را با سه تیم نظارتی، مراقبتی و حمایتی با نگاه غربالگری جمعیت استان شروع کردیم که ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان طی مدت کوتاهی غربالگری شد.

ارشد سپاه پاسداران در استان گلستان ادامه داد: در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی به دنبال نوسازی و برطرف کردن نقاط ضعف و معایب مرحله اول طرح بودیم تا انسجام کار بیش از پیش باشد.

آزادی ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد با همت بسیج حقوقدانان 
سردار ملک شاهکوهی با اشاره به این که تاکنون ۱۳۴ مرکز واکسیناسیون در استان ایجاد شده و سپاه نینوا چهار مرکز را اخیرا افتتاح کرده تا سرعت واکسیناسیون گروه های سنی تسریع پیدا کند، خاطرنشان کرد: ۳۵ گروه جهادی سپاه نینوا آماده اجرای عملیات واکسیناسیون سراسری در استان است و تمامی سالن های ورزشی صالحین و ۹ دی سپاه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول تاکید کرد: همچنین در قالب این طرح، تهیه و توزیع ۴۰۰ هزار بسته معیشتی و توزیع غذای گرم و آموزش چهره به چهره، توزیع کارت هدیه با اعتبار ۳۲۰ میلیون تومان بین اقشار آسیب دیده و محروم استان، تهیه۴۲۰ سری جهیزیه و ۲۴ هزار پوشاک و لباس ورزشی برای محرومان اقدام شد.

سردار ملک شاهکوهی متذکر شد: تولید لوازم التحریر به تعداد ۱۵ هزار بسته و آزادسازی زندانیان غیرعمد به تعداد ۳۰۰ نفر به واسطه همکاری بسیج حقوقدانان استان و به کارگیری یک هزار گروه جهادی در قالب ۸۰ هزار نفر روز با مهارت بهداشتی و درمانی در اپیدمی کرونا از دیگر اقدامات سپاه و بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی به شمار می رود. 

توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در گلستان
وی ابراز داشت: همچنین روند رزمایش مواسات و همدلی تداوم خواهد داشت و تا پایان ماه صفر نزدیک به ۵۰ هزار بسته معیشتی  در استان توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان به گام دوم طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: گام دوم این طرح از مرداد ماه ابلاغ شده و با کمک دانشگاه علوم پزشکی در راستای غربالگری و اعمال محدودیت های کرونایی  در ورودی  تفرجگاه ها و ورودی استان، ایجاد نقاهتگاه و کمک به بیماران کرونایی گام برداشتیم.

سردار ملک شاهکوهی تاکید کرد: در گام نخست اصلی ترین ماموریت ما  تثبیت بیماری کرونا بود و در قالب سه تیم حمایت خود را از دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردیم و در این راستا ۸۷۱ تیم حمایتی،  ۵۵۲ تیم نظارتی و ۵۵۸ تیم مراقبتی در طرح شهید سلیمانی به کارگیری شد.

وی بابیان اینکه جامعه هدف ما در اجرای طرح شهید سلیمانی در گلستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم این استان بود، افزود: از میان  ۵۵۰ هزار و ۲۴۹ خانوار استان، ۲۹۰ هزار خانوار در طرح شهید سلیمانی مورد غربالگری و شناسایی قرار گرفت.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان متذکر شد: در مرحله نخست طرح شهید سلیمانی ۲۳۵ هزار و ۲۳۱ مورد نظارت انجام شده است.

شکل گیری شورای دفاع زیستی در گلستان
سردار ملک شاهکوهی به شکل گیری  شورای دفاع زیستی در استان اشاره کرد و گفت: این شورای دفاع زیستی به صورت محله محور فعالیت می کند.

وی متذکر شد: نخستین ماموریت این شورای دفاع زیستی واکسیناسیون بود و بیماریابی، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت های محله محور، کمک مومنانه و فعالیت تیم های حمایتی، نظارتی و مراقبتی از دیگر ماموریت های این شورا به شمار می رود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان بابیان اینکه در شورای دفاع زیستی کارگروه روابط عمومی و فضای مجازی نیز راه اندازی شده است، ابراز داشت: در طرح واکسیناسیون نیز سپاه با دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری دارد و آماده واگذاری سالن های ۹ دی و صالحین استان برای سرعت بخشیدن به طرح واکسیناسیون در استان هستیم.

سردار ملک شاهکوهی تاکید کرد: همچنین در راستای حمایت از دانشگاه علوم پزشکی با بهره گیری از ظرفیت کادر درمانی نیروی زمینی استفاده کردیم و ۸۷۸ کادر درمانی با تجهیزاتی مانند ۱۲ آمبولانس و ۳۶ تخت بیمارستانی وارد گلستان شدند.

تلاش قرارگاه ۱۷ ربیع برای تنظیم بازار گلستان
وی به فعالیت در قرارگاه ۱۷ ربیع در استان گلستان اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در بحث  اجرایی مصوبات شورای تنظیم بازار و همچنین مبارزه با محتکرین و رفع موانع تولید گام برداشته است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ابراز داشت: قرارگاه ۱۷ ربیع در بحث مبارزه با احتکار موفق به کشف انبارهای آرد، دارو، روغن جامد و مایع، شکر و قند، قطعات خودرو، کود شمیایی و لوازم خانگی، مرغ، انواع خوراکی، نهاده دامی، تخم مرغ وغیره شده است.

سردار ملک شاهکوهی فعالیت قرارگاه خاتم الانبیاء در استان گلستان را مطلوب دانست و افزود: برخی از پروژه های تعریف شده در استان مثل زهکشی و سدنرماب با سرعت قابل قبولی پیش می رود و قطعا اجرای این طرح ها، بیکاری را در استان کاهش می دهد.
 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار