مراسم سالروز شهادت حضرت رقیه (س) در بهاباد برگزار شد

به مناسبت پنجم ماه صفر سالروز شهادت حضرت رقیه (س) مراسم سوگواری و مرثیه‌خوانی در شهرستان بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۲۴۰۶
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، امام جمعه شهرستان بافق دراین مراسم درسخنانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) با بیان اینکه آن ستاره درخشان و بی‌غروب جهان تشیع با شهادت خود جنایات و ظلم‌های امویان را آشکار و افشا کرد گفت:: حضرت رقیه سند مظلومیت امام حسین (ع) است.
حجت الاسلام رضا سعادت فر با اشاره به اینکه شهادت حضرت رقیه (س) لکه ننگین دیگری بر طبل رسوایی دربار امویان است افزود: حضرت رقیه (س) با شهادت خود نشان داد که جنایت پیشگی غاصبان و دین گریزان حرفه‌ای هرگز حد و مرز ندارد.
امام جمعه بافق بیان کرد: امروز تجدید خاطره شهادت حضرت رقیه (س) به عنوان فرهنگ جهادی و انقلابی در زندگی اجتماعی شیعه مطرح است که باید در خط حفاظت و پاسداری از این جریان عظیم که نماد باقی مانده از انقلاب عاشورایی امام حسین (ع) است جان داد و قربانی شد.
وی با بیان اینکه دفاع از حرم حضرت رقیه (س) که از سوی جوانان انقلابی در سوریه رخ داد نمادی از انقلاب و عاشورا است، گفت: باید در راه دفاع از حریم این بزرگواران جان بدهیم و فرهنگ مقاومت در برابر دشمنان این عزیزان را از یاد نبریم.
امام جمعه بافق با اشاره به زندگی نامه حضرت رقیه (س) افزود: ایشان مادر خود را از دست داده بودند. امام حسین (ع) نیز برای حضرت رقیه (س) هم نقش پدر و هم نقش مادر را ایفا کرده بودند و به همین دلیل حضرت رقیه (س) به امام به شدت دلبسته بودند.
در این آیین جمع زیادی از مردم، خانواده‌های شهدا و جوانان حضور داشتند و در مصیبت شهادت دختر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عزاداری پرداختند.
همچنین در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نوحه خوانی پرداخت کرد و حاضران نیز به سینه‌زنی و سوگواری پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات