مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از برگزاری نمایشگاه بزرگ رزمی - فرهنگی «گنج مقدس» با مشارکت همه نهاد‌های نظامی، انتظامی و فرهنگی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۲۵۳۰
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی پور» امروز در جمع خبرنگاران ۳۱ شهریور لغایت هفت مهر هر سال را مصادف با هفته دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: همه ساله در این ایام با حضور سازمان‌ها و نهاد‌ها و دستگاه‌های لشکری و کشوری برنامه‌های فرهنگی متعددی در استان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه محور برنامه‌های گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ شعار «ما مقتدریم» است، تصریح کرد: «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت»، «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی و سربازان» و «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، «ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی»، «دفاع همه جانبه، پشتسبانی مردمی و اصناف»، «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی»، «نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان» و «فرماندهان، عزتمداران، حماسه آفرینان» از جمله عناوین روز‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

وی از برگزاری آیین سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت با حضور رئیس جمهور همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد و تاکید کرد: سهمیه استان گیلان از یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس، ۲۰ هزار نفر است که به صورت نمادین از ۴۰ نفر در مرکز استان تجلیل خواهیم کرد.

مصطفی پور از برگزاری نمایشگاه بزرگ رزمی - فرهنگی «گنج مقدس» خبر داد و کفت: این نمایشگاه با مشارکت همه نهاد‌های نظامی، انتظامی و فرهنگی استان در لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان همراه با استقرار ادوات و تجهیزات جنگی برگزار و هر شب به مدت یک ساعت از شبکه باران در محل نمایشگاه پخش می‌شود.

وی غبارروبی و عطرافشانی گلزار‌های شهدا، مسابقات فرهنگی و ورزشی، بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس، رژه خودرویی یگان‌های نظامی و انتظامی و ... را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: اجرای سرود و تئاتر خیابانی در پیاده راه فرهنگی رشت با موضوع دفاع مقدس یکی از برنامه‌های شاخص است؛ همچنین خاطره گویی و روایتگری ایثارگران در صدا و سیما و تجلیل از مدافعان سلامت را خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرهنگی «در لباس سربازی» در موزه دفاع مقدس تهران، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و فرهنگی با محوریت بازگو کردن نقش عاشورا در پیروزی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات