حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتی نیک؛

رسانه های انقلاب باید درتراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در مورد اهمیت رسانه ها بیان داشت:رسانه های انقلاب باید درتراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.
کد خبر: ۹۳۷۲۸۵۵
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد؛  حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان،  سرهنگ پاسدار مهدی حیدری معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح استان و سرگرد پاسدار عبدالرسول علیزاده مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح استان با حضور در دفتر هفته نامه طریق الوسطی و پایگاه خبری تحلیلی پیوار نیوز و نمایندگی روزنامه کیهان از نزدیک در جریان روند فعالیت این رسانه ها قرار گرفتند و به هیت تحریریه و مسئولان این رسانه ها خداقوت گفتند. 

حکمتی نیک با اشاره به فعالیت های چشمگیر رسانه های استان در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت؛  انعکاس اخبار عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه فتح استان به ویژه در طرح های مربوط به کرونا از جمله طرح شهید سلیمانی، رزمایش کمک مومنانه و طرح های محرومیت زدایی توسط خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پیوار نیوز و طریق الوسطی به خوبی پوشش داده شده است که جای تقدیر دارد.

این مسئول در مورد اهمیت رسانه ها بیان کرد؛  رسانه های انقلاب باید در تراز نظام جمهوری اسلامی باشند. 

وی افزود؛ اصولا در نظام اسلامی همه امور باید در تراز این نظام باشند به ویژه رسانه هایی که مسئولیت تبیین گری و تبلیغات را عهده‌دار هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت؛  رسانه ای موفق است که مدیریت و زیرمجموعه آن دارای تخصص و اخلاق حرفه‌ای باشند و از وزارنت و متانت لازم برخوردار و به دیگران احترام بگذارند و در عین حال عالمانه و حکیمانه نقادی کنند.

وی عنوان کرد؛  در راستای جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی باید گفتمان سازی شود و دکترین و استراتژی این گفتمان توسط مقام عظمای ولایت به عنوان سکاندار نظام و حاکم اسلامی به بهترین وجه ترسیم شده است لذا رسانه ها نقش مهمی در تبیین، گسترش، ابلاغ و اطلاع رسانی این گفتمان و دکترین دارند زیرا پیام رسانی از رسالت های ذاتی  رسانه ها می باشد. 

وی بیان کرد؛ رهبر معظم انقلاب به عنوان حاکم اسلامی در ابعاد مختلف دارای راهبرد است و نیاز است که به این استراتژی و راهبردها در رسانه ها پرداخته شود. 

حکمتی نیک ابراز داشت؛  در تبیین نظام مند دکترین نظام که توسط ولی امر مسلمین به عنوان راهبرد اساسی بیان شده است و معظم‌له در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی به خوبی و کارشناسانه نقشه راه نظام رابر اساس مبانی الهی اسلامی ترسیم نموده اند و شاه کلید اصلی استقلال در نظریه پردازی می باشد به گونه ای که مبنا در تدوین دکترین مبانی الهی اسلامی ،حکمت و درایت و عقلانیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتی نیک متذکر شد که سیاست خارجی و بین المللی از نگاه رهبری استقلال بر اساس سه اصل اساسی حکمت، عزت و مصلحت می باشد.

وی گفت؛ در زمینه اقتصادی نیز گفتمان رهبری در سالهای متمادی و شعار سال بیان شده است از جمله شعار جهاد اقتصادی، جهش تولید ؛رونق تولید و ... و عناصر تشکیل دهنده تعادل و توازن اقتصادی و رشد اقتصادی می باشد. 

حکمتی نیک افزود؛  از نگاه رهبری ظرفیت نیروی انسانی و سرمایه های خدادادی درون نظام و درون زا بودن اقتصاد امری کلیدی است. 

این مسئول در تبیین دکترین رهبری در بعد اجتماعی یادآور شد؛  معیار از نظر رهبری سبک زندگی اسلامی است و این سبک زندگی در همه ابعاد حیات جامعه از خانه و فرزند داری گرفته تا نگاه به درون و برون جامعه براساس معنویت، نوع دوستی و آموزه های دینی و .. می باشد.

وی در زمینه فرهنگی هم با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب گفت؛ رهبری نسبت به مسائل فرهنگی اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و آسیب های فرهنگی و هجمه های دشمن به فرهنگ اسلامی را در قالب شبیخون فرهنگی، استحاله فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم تذکر داده اند. در عین تعامل و تعالی فرهنگی را امری اجتناب ناپذیر البته با معیارها و آموزه های دینی می دانند.

 وی در ادامه به تبیین دکترین رهبری در حوزه دفاعی و نظامی اشاره کرد و گفت؛ اقتدار و قوی شدن در همه زمینه ها به ویژه نظامی و ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری راهبردی اساسی است و خوشبختانه امروزه در زمینه های دفاعی و موشکی و ابزار لازم در جایگاه خوبی قرار داریم.

انتهای پیام / 

 

ارسال نظرات