استاندار آذربایجان شرقی:

معرفی پیرغلامان به جامعه الگوسازی برای نسل حاضر و آینده است

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت : تکریم و معرفی پیرغلامان و خادمان حسینی، فرهنگ سازی و الگوسازی برای نسل حاضر و آینده است.
کد خبر: ۹۳۷۳۰۳۳
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز سه شنبه در هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی که در مسجد کبود تبریز برگزار شد، گفت: تجلیل از گنجینه‌های معنوی که بیش از ۷۰ سال عمر خود را صرف تبلیغ مراسم حسینی و ترویج آئین‌های ناب عاشورایی کرده‌اند که کاری بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: تکریم و معرفی پیرغلامان و خادمان حسینی به جامعه، فرهنگ سازی و به نوعی الگو سازی برای نسل حاضر و آینده است.

پورمحمدی افزود: تبریز پایتخت تشیع است و اگر چه عشق و ارادت به ائمه اطهار در جای جای ایران موج می‌زند اما جایگاه آذربایجان در بسط و گسترش ادبیات عاشورایی با هیچ منطقه‌ای قابل مقایسه نیست.

وی گفت: سابقه شعر عاشورایی در ادبیات فاخر فارسی به قبل از فردوسی بازمی‌گردد و اولین کتاب در وصف امام حسین (ع) توسط فضولی شاعر تبریزی سروده شده است و سوز و گداز اشعار شاعران و مداحان این دیار، عطر دیگری دارد.

پورمحمدی در پایان افزود: مداحان و پیرغلامان حسینی شور حسینی را با شعور عاشورایی درآمیخته و نام آذربایجان را در تاریخ جاودان کرده‌اند.

ارسال نظرات