خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین؛

رویکرد ما در بازگشایی مدارس رویکرد تدریجی است

اصغری گفت: رویکرد ما امسال برای آموزش رویکرد ترکیبی است که شامل مجازی و حضوری می باشد و در رابطه با بازگشایی مدارس رویکرد تدریجی داریم.
کد خبر: ۹۳۷۳۱۱۰
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: برای مدیریت خوب شاخص هایی وجود دارد که شفافیت در امور از مهمترین آنهاست. مهمترین شاخصه یک سیستم شفاف این است که همه امور آن در معرض سمع و نظر مردم قرار داشته‌ باشد و رسانه ها نقش مهمی در ایجاد این شفافیت با نگاه تیزبینانه دارند.

وی گفت: کانون توجه رسانه ها، موضوعات روز و دغدغه های جامعه است لذا برای تحول نیازمند بسته های تعاملی است و برای رسیدن به توسعه و نقطه متعالی تر باید خود را در معرض رویکردهای انتقادهای سازنده و منصفانه قرار دهد. آموزش و پرورش به جهت گستردگی و اهمیت و پیچیدگی ماموریت ها، تفاوت بیشتری با سایر دستگاه ها دارد و ضریب نفوذ ما در جامعه بیش از سایر دستگاه هاست. لذا به همان نسبت برای خود مسوولیت قائل هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه عنوان کرد: یکی از مسائلی که در جامعه این است مسوولان، خود را پاسخگوی جامعه نمی دانند. لذا ما پاسخگوی مردم و رسانه ها در ارایه عملکردهای خود هستیم و انتقادات سازنده رسانه ها را با گوش جان می شنویم و اگر موفقیتی داشتیم بخش مهمی از این موفقیت ها حاصل کار رسانه ها با ماست.

اصغری اظهار کرد: یکی از تعهدات امسال ما که تاکید زیادی بر آن داریم این است که به دنبال حمل مسأله نیستیم بلکه به دنبال حل مسأله هستیم که در این مسیر نیازمند یاری رسانه ها می باشیم.

وی افزود: ۲۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز در استان ثبت نام می کنند که در ۱۸۵۰ مدرسه حضور می یابند و با تدابیری که اندیشیده شده هیچ معلم بدون کلاسی نداریم. بخشی از نیروی انسانی ما از طریق اضافه کار حق التدریسی های شاغل، بخشی از طریق فرهنگیان بازنشسته و بخشی از طریق پیمانکاران تامین می شود که تعداد فرهنگیان شاغل ما ۱۶ هزار و ۱۳۸ نفر تا سال پیش بودند و امسال ۱۰۹۰ نفر جذب شدند که به طور رسمی با ما همکاری می کنند.

اصغری اضافه کرد: ۴۱ درصد دانش آموزان متوسطه دوم در شاخه های فنی و کار دانش و مابقی در رشته های نظری تحصیل می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: واکسیناسیون معلمان دز اول برای ۹۸ درصد معلمان انجام شده و دز دوم از چهارم شهریورماه شروع شده و در تلاش هستیم تا شروع سال تحصیلی اتمام یابد تا با آرامش خاطر ما و اولیا مدارس بازگشایی شود. در ارتباط با واکسیناسیون دانش آموزان، تابع نظر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

اصغری گفت: رویکرد ما امسال برای آموزش رویکرد ترکیبی است که شامل مجازی و حضوری می باشد و در رابطه با بازگشایی مدارس رویکرد تدریجی داریم. بنا داریم تا بحثی که در مورد مدیریت مدرسه محور بعنوان یک رویکرد نواندیشانه است را ادامه دهیم و این استراتژی ماست.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها