ارجونی : برگزاری این جشنواره در سطح کشور ، باعث شناسایی و دیده شدن استعدادهای نهفته استانها در حوزه دعا خوانی میشود.
کد خبر: ۹۳۷۳۳۹۲
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، ارجونی ریاست سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی کشور در آیین اختتامیه اولین جشنواره دعاخوانی کشور گفت : برگزاری این جشنواره با توجه به تعدد افراد دارای مهارت در مناجات و دعا خوانی درسطح کشور ، باعث شکوفایی و دیده شدن استعدادهای نهفته در حوزه دعا خوانی و همچنین ترویج فرهنگ مناجات و دعاخوانی در بین جوانان و نوجوانان می شود.

ارجونی درباره روند برگزاری این جشنواره بیان کرد: با توجه به فراگیری ویروس کرونا، این جشنواره در مرحله اول به صورت آفلاین در سطح استان برگزار و منتخبین مرحله نهایی در روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه سال جاری به صورت آنلاین و مجازی (ویدیو کنفرانس) در سراسر کشور به رقابت میپردازند.

رئیس بسیج مداحان در خصوص منابع آزمون مرحله نهایی جشنواره دعاخوانی افزود: منابع و متون مورد نظر در مرحله نهایی برای جوانان وبزرگسالان دعای ۳۵ صحیفه سجادیه (فی الرضابالقضا) و مناجات "مطیعین لله" ازدعاهای خمسه عشر درمفاتیح الجنان و برای سطح نوجوانان دعای روز یکشنبه ودعای ماه صفر ( یاشدیدالقوی ) ازمفاتیح الجنان در نظر گرفته شده که با داوری پيشكسوتان تراز اول سطح کشور در اين عرصه اجرا مي شود.
به گفته ریاست سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی کشور ، این جشنواره ها در سراسر می تواند نقش بسزایی در شکوفایی و انسجامی در میان جوانان و نوجوانان و همچنین استفاده از اين ظرفیت در محافل و مناسبت‌ هاي ديني و فرهنگي میتوند باعث اشاعه فرهنگ دعا خوانی در سراسر کشور شود
رييس بسیج مداحان در مورد معیارهای سنجش و امتیاز دهی گفت : معیار های کلی داوری این دوره از مسابقات به چهار صورت ۱. صحت قرائت ۲. رعایت حداقل مواردتجویدی ۳. لحن ۴. فصاحت درقرائتيان میباشد .

ارجونی با اشاره به اينكه به نفرات برگزيده به ترتیب هدایای ۳۰ و ۲۰ و ۱۰ میلیون ریالی در هر سطح در نظر گرفته شده افزود : این جوائز بیشتر با هدف ایجاد و القاء حس رقابت و افزایش سطح انسجام در بین دواطلبین سطح کشور در حوزه دعا خوانی مد نظر گرفته شده که اسامی افراد برگزیده در سطح کشور پس از داوری در پايگاه اينترنتي www.basijmadahan.ir مندرج خواهد شد

ارسال نظرات