خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی؛

رویکرد ازدواج آسان راهکار کاهش آسیب های اجتماعی است

علی اکبر قبادی عنوان کرد:رویکرد جامعه و مدیران دولت به سمت تشویق جوانان به ازدواج جهت گیرد و ازدواج آسان و دور از تکلف فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۹۳۷۳۴۹۸
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی اکبر قبادی، کارشناس مسائل سیاسی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع)، در گفتگوی مجازی که به صورت زنده در جمع خواهران بسیجی حوزه حضرت فاطمه سلام الله برگزار گردید، به بررسی سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: سبک زندگی اسلامی، از زندگی خصوصی،خوراک و پوشاک ما آغاز می‌شود و به سیاست و اجتماع می‌رسد.
ما در ترویج سبک زندگی اسلامی، ضعیف عمل کرده ایم، و همین موضوع باعث شده تا شبکه های ماهواره ای و اجتماعی جهان استعمار به جامعه ما الگودهی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از مسائل مهم جامعه امروز ما، مسئله ازدواج جوانان است. مشکلات اقتصادی و گرفتاری هایی که در مسیر ازدواج جوانان قرار گرفته است سبب بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل جوانان به این امر مهم شده است.

وی در ادامه افزود: بهترین سن برای ازدواج، زمانی است که دختر و پسر آمادگی ذهنی و فکری برای پذیرفتن نقش های اجتماعی را داشته باشند. رسیدن به بلوغ فکری بسیار مهم است و می‌تواند زندگی را به نقطه ایده آل برساند.

علی اکبر قبادی به نقش ازدواج در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت : ولنگاری های اجتماعی و آسیب هایی که امروزه در جامعه شاهد آن هستیم، نتیجه بالا رفتن سن و عدم تمایل جوانان به ازدواج است.

این کارشناس سیاسی در پایان گفت: باید رویکرد جامعه و مدیران دولت به سمت تشویق جوانان به ازدواج جهت گیرد و ازدواج آسان و دور از تکلف فرهنگ سازی شود. نقش رسانه ها و مراکز آموزشی نیز در بحث آموزش و آگاهی بخشی به جوانان بسیار کلیدی و موثر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار