خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛

اصل تغافل، از کلیدهای حل مشکل در زندگی مشترک است

حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: یکی از کلیدهای حل مشکل و شیرینی زندگی از منظر حضرت علی(ع) اصل تغافل و گذشت است. زمانی باید با ندید گرفتن کمی و کاستی ها و رفتارهای ناشایست زندگی را حفظ کرد.
کد خبر: ۹۳۷۳۵۰۰
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام حسن شجاعی مهر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛ در همایش پیاده‌روی‌ خانواده پاسداران که در تپه نورالشهدا برگزار شد تصریح کرد: یکی از نشانه های مومن از منظر علما انجام زیارت اربعین است.

وی گفت: در کتاب تحکیم خانواده، اثر آیت الله ری شهری به نقل از حضرت علی(ع) آمده است؛ بهترین و بالاترین و ارزشمند‌ترین نعمتی که خداوند به کسی می‌دهد و زندگی وی را شیرین می‌کند زوج و  خانواده صالح است.

حجت الاسلام شجاعی مهر اظهار کرد: یکی دیگر از کلیدهای حل مشکل از منظر حضرت علی(ع) که نبود آن زندگی را تلخ می‌کند اصل تغافل است. زمانی باید با ندید گرفتن کمی و کاستی ها و رفتارهای ناشایست زندگی را حفظ کرد. یکی از شاه کلیدهای شیرینی زندگی، اصل تغافل و گذشت است.

به گفته وی؛ یکی از بالاترین درجات بهشت، جایگاهی است که هیچ کسی به آن دست نمی یابد، جز امام عادل و کسی که در سختی‌های زندگی خود صبور باشد.
 
این مسئول با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) در خصوص اهمیت خانواده عنوان کرد: هر کسی که سر سفره و کنار خانواده بنشیند و غذا بخورد، خداوند به اندازه هر لقمه او ثواب آزاد کردن یک بنده را می‌دهد و باغی در بهشت به او عطا می‌کند، همچنین بعد از مرگ نامه اعمالش را به دست راستش می‌دهد.

حجت الاسلام شجاعی مهر یادآور شد: پیامبر در پاسخ به سوال شخصی در باره اهمیت خانواده در کنار اقامه نماز در مسجد فرمود: ثواب حضور یک جمع خانواده در کنار هم از اعتکاف در مسجدالنبی بیشتر است.

وی افزود: همچنین پیامبر(ص) فرمود: اگر کسی دیناری برای خانواده اش خرج کند ثوابش از هزار دینار صدقه و انفاق بیشتر است. لذا بر خانواده‌اش سخت نگیرد و برای خانواده خرج کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین، با اشاره به اهمیت محبت در خانواده افزود: اگر خداوند بخواهد محفل خانواده ای را شیرین کند و رزقش را افزایش دهد، محبت را درون آن خانواده ایجاد می‌کند و اخلاق نیکو را حلال مشکلات آنان قرار می‌داد.

حجت الاسلام شجاعی مهر در ادامه یادآور شد: بهترین و بالاترین شما از نظر اخلاق کسی است که خوش اخلاق باشد. اگر کسی اخلاق خوبی با خانواده داشته باشد، رزقش افزایش می‌یابد، عمرش طولانی می‌شود و مورد بخشش خداوند قرار می‌گیرد. ایمانش کامل شده و خداوند مقام شهدا را به او اعطا می‌کند.
  
حجت الاسلام شجاعی مهر در پایان گفت: کسی که رعایت حقوق خانواده را نکند، به آنها ظلم و سختگیری کند و به احوال آنان توجه نکند مورد لعن خداوند متعال قرار می‌گیرد. همچنین مجاهدت زن در مقابل همسر و در زندگی مشترک، خانه داری، همسرداری و فرزنداری است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها