خبرهای داغ:
پیمان اربابیان کارشناسی مسائل تربیتی : خانواده رکن اصلی تشکیل جوامع بوده است. محور اصلی حرکت های فرهنگی و اجتماعی درون خانواده است.
کد خبر: ۹۳۷۳۵۱۳
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

پیمان اربابیان کارشناس مسائل تربیتی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت :نظام خانواده از مهم ترین و تاثیر گذار ترین نهاد های بشری بوده و هست  وخانواده رکن اصلی تشکیل جوامع بوده است.

این کارشناس مسائل تربیتی با بیان اینکه خانواده اولین محور تربیت دهنده نسل جدید است گفت : خانواده شکل دهنده ی اصلی نوع نگرش ، دین و مذهب ، عقاید و باورها و رفتارهای فردی کودک و نوجوان است و امروزه محور اصلی حرکت های فرهنگی و اجتماعی باید درون خانواده ها و با اهداف آموزشی و توانمندسازی والدین باشد.

وی افزود : در حال حاضر تمام برنامه های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان بر محور خانواده تعیین می شود. برنامه هایی با هدف ضربه زدن به خانواده ها ، دوری از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ، به لجن کشیدن فضای سالم خانواده ها و... ، زیرا خوب می دانند برای نابودی فرهنگ یک جامعه باید به سراغ خانواده های آن جامعه رفت.

از این رو ضمن مقابله هدفمند با تهاجم فرهنگی دشمن ، باید به دنبال آگاه سازی خانواده ها و ارائه تحلیل ها و آموزش های صحیح به آنان باشیم.

اربابیان در ادامه با توجه به نقش جریان ها و نهاد در این زمینه تصریح کرد : مهمترین وظیفه جریان های فرهنگی و تربیتی خصوصا فعالان علوم تربیتی و روان شناسی و نهاد های تاثیرگذار در زمینه خانواده ، پرداختن به مسائل :

* سبک زندگی اسلامی و ایرانی

* آداب و رسوم ازدواج صحیح و آموزش های قبل و بعد از آن

* تربیت صحیح فرزندان

* اصول تشکیل و تحکیم خانواده و راهکارهای دستیابی به خانواده موفق و ....  است.

وی در پایان افزود : تمامی این اهداف باید در ذیل برنامه های آموزشی ، فرهنگی و سلسله نشست ها و برنامه های زمینه ای دیگر تعریف ، پیاده سازی و اجرا گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها