امام جمعه خرم‌آباد گفت: بایستی کار به گونه‌ای باشد که قوه مجریه با استقلال کامل مدیران را انتخاب کند و نمایندگان مردم در قوه مقننه با تعامل در عزل و نصب مدیران قوه مجریه دخالت نکنند.
کد خبر: ۹۳۷۳۵۱۶
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر رعایت تفکیک قوی در سطح ملی و استانی اظهارکرد: تفکیک قوی و در عین حال هماهنگی و تعامل قوی جزو قانون اساسی است و رعایت استقلال ضروری است، تفکیک قوا باید به گونه‌ای باشد که مردم به معنای حقیقی کلمه باور داشته باشند که هیچ عاملی جز رای مردم در انتخابات تاثیر نداشته است.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کسانی که در قوه مقننه هستند نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کنند، یعنی به این باور برسیم که اگر سه رییس دستگاه در استان داوطلب نمایندگی شدند چیزی غیر از رای مردم دخالتی نداشته است و روزی که دستگاه‌های اجرایی بتوانند به چنین حالتی نائل شوند آن روز آرمان مردم و نظام برآورده شده است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: چنین آرمانی با انتخاب مدیری در رییس قوه مجریه و مدیرانی که از تعهد، تخصص، استقلال، دانایی، توانایی، آگاهی و بصیرت در انجام کارها برخوردار باشد محقق می‌شود، زیرا هر مدیری نمی‌تواند چنین اطمینانی به مردم بدهد.

شاهرخی بیان کرد: بایستی کار به گونه‌ای باشد که قوه مجریه با استقلال کامل مدیران را انتخاب کند و نمایندگان مردم در قوه مقننه با تعامل در عزل و نصب مدیران قوه مجریه دخالت نکنند.

خطیب جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه شور و مشورت نمایندگان امر متعارفی است، تاکیدکرد: اما اینکه مدیران با مصاحبه نمایندگان انتخاب شوند چنین مدیرانی دیگر در خدمت مردم و درچارچوب وظایف تعیین شده عمل نخواهد کرد.

وی گفت: انتخاب مدیران رویدادی است که باید با همفکری، خرد جمعی و اندیشه ورزی انجام شود تا نمایندگان مردم دغدغه‌ی نداشته باشند. 

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به انتخاب مدیر ارشد استان و دیگر مدیران اجرایی بیان کرد: مدیرانی باید انتخاب شوند که از تعهد، تخصص، استقلال کامل، دانایی، توانایی، آگاهی و بصیرت در انجام کارها برخوردار باشند در این صورت محرومیت زدایی، خدمت به محرومین و مردم با کار جهادی و انقلابی استان را فرا می‌گیرد و دغدغه نمایندگان مردم هم بر طرف می‌‍شود.

 شاهرخی خطاب به مردم و جناح‌های سیاسی گفت: از مردم می‌خواهم که از نمایندگان انتظار و دخالت در عزل و نصب‌ها را نداشته باشند، دسته‌ها، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی هم به نمایندگان در عزل و نصب‌ها فشار وارد نکنند زیرا این خارج از سوگند نمایندگان است.

خطیب جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس یکی از مقاطع انقلاب اسلامی است که نقش آفرینی امام راحل، رهبری و رزمندگان مدافع اسلام و کشور ، شهدا و جانبازان و خانواده آنها بی نظیر و ستودنی است.

وی افزود: امام راحل به عنوان ولی فقیه کانون و نقطه متمرکزی بودند که کثرت مومنین را تبدیل به وحدت و توانستند با امداد و نصرت الهی رژیم بعث و حامیانش را پشیمان کنند و درنهایت هم تسلیم قطعنامه ۵۹۸ شدند.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: سخنوران، اهل قلم و اندیشمندان باید عزت آفرینی رزمندگان دفاع مقدس را به نسل‌های کنونی و نسل‌های آینده بازگو و رویدادهای تلخی مانند قرارداد ترکمانچای ، عزت و ذلت حاکمان قاجار و پهلوی را با رشادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مقایسه کنند.

شاهرخی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های درون و بیرون استان در جهت نشان دادن این عزت و افتخار بهره‌برداری استفاده کنیم، گفت: سپاه پاسداران، موسسات فرهنگی، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج، مساجد، گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی این رویداد ظفرمند را با اجرای هنرمندانه نشان و منتقل کنند.

وی بیان کرد: تکریم و تجلیل خانواده شهدا و جانبازان، آزادگان، پیشکسوتان ایثار و جهاد در هر محله باید جزو برنامه هفته دفاع مقدس و دیگر روزها باشد.

امام جمعه خرم‌آباد در پایان صحبت‌های خود به ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار اشاره و عنوان کرد: شعر در زبان فارسی گنجینه غنی و ارزشمندی است، زبان و ادبیات فارسی در حوزه جهان اسلام و در قلمرو فرهنگ و تمدن ایرانی دارای هزاران آثار ارزشمند درزمینه‌های ادبی، عرفانی، فلسفی، کلامی، تاریخی، هنری و مذهبی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات