خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه استان سمنان گسست نسل‌ها را از مهمترین آسیب‌های گریبانگیر جوامع امروز برشمرد و گفت: تألیفات درباره سیره علما و بزرگان برای نسل جدید الگوساز و الهام بخش است.
کد خبر: ۹۳۷۳۵۴۲
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در آیین رونمایی از دو کتاب باموضوع حیات پربرکت مرحوم آیت الله شیخ غلامحسین خیری دامغانی که در قالب ویژه برنامه‌های بزرگداشت این عالم ربانی با حضور مسئولان و اصحاب رسانه این استان به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برگزارشد، اظهارداشت: نیات و اقدامات همه کسانی که با قدم، قلم و کلام خود گامی در راستای نکوداشت عالمان و بزرگان هرخطه برمی دارند، شایسته تقدیر و درتاریخ ماندگار است.

امام جمعه دامغان در این نشست با بیان اینکه گسست بین نسل‌ها یکی از مهمترین چالش‌ها و آسیب‌های امروز جوامع بشری و از آثار غافل شدن انسان‌ها از گذشتگان خود و الگو‌ها و آموزه‌های آنان است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت و معرفی علما و بزرگان اقدامی مؤثر در مقابله با گسست نسل‌ها است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان افزود: چرا بین نسل‌های ما و امام حسین (ع) گسستی وجود ندارد و هرنسل در پی نسل گذشته خود به شکل‌های مختلف در مسیر بزرگداشت و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورای حسینی حرکت می‌کند؟ زیرا تاریخ، درس‌ها و آموزه‌های حیات بخش کربلا با تأکید اهل بیت (ع) همواره یادآوری شده و زنده مانده است و هیچ گسستی در این مقوله ایجاد نشده است.

وی تلاش‌ها و اقدامات مردمی انجام شده در راستای نکوداشت فقیه وارسته آیت الله خیری دامغانی را ستودنی خواند و ضمن تأکید بر لزوم تداوم این حرکت باموضوع زندگی دیگر علما و بزرگان علم و معرفت این دیار، تصریح کرد: نسل‌های جدید باید با فضائل و ویژگی‌های ممتاز شخصیت‌هایی همچون این معلم اخلاق و اخلاص و عالم آمر به معروف و ناهی ازمنکر آشنا شوند و بی تردید تألیف کتاب در این زمینه الگوی عملی و عینی برای نسل جدید باقی می‌گذارد.

گفتنی است در این نشست از دوکتاب، "واعظ پارسا" نوشته حجت الاسلام مصطفی ترابی شامل داستان‌هایی از زندگی عالم ربانی آیت الله شیخ غلامحسین خیری دامغانی ورکیانی و "به احترام مادر" شامل چهل حکایت از نتایج اکرام به سادات در دنیا و آخرت است؛ به عنوان بخشی از اثر ارزشمند "فلاح المسلمین" این عالم وارسته که به همت حجت الاسلام سیدسعید شاهچراغی ترجمه و منتشرشده، رونمایی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها