بجستان:

سفر دکتر خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به بجستان

اگر ما به دنبال جامعه آرمانی و به دور از خشونت جرم و جنایت هستیم باید توجه ویژه‌ای به آموزش داشته باشیم .
کد خبر: ۹۳۷۳۵۸۵
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی؛ دکتر خدابنده مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی  در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجستان ضمن تجلیل از  زحمات همکاران که در دوران کرونا متحمل شدند گفت: با وجود تعطیلی کلاس های حضوری و شرایط بسیار سخت حاکم بر جامعه راه آموزش مجازی را پیش گرفته و از طریق فضای مجازی و سامانه شاد  آموزش مجازی را به خانه های دانش آموزان بردند و برای دانش آموزان حداقل های آموزش را فراهم کردند. 

خدابنده افزود:  اعتقاد ما بر این است آموزش غیرحضوری هیچگاه جای معلم و شاگرد را در کلاس نخواهد گرفت و ما هم دوست داریم تا شرایط به حالت عادی بازگشته و کلاس های عادی درس به صورت حضوری برگزار شود و فضای مدارس ما با حضور دانش آموزان و معلمین شاد و با طراوت باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش رکن و توسعه است و اگر قرار است در کشور توسعه رخ بدهد باید اتفاق در آموزش و پرورش صورت بگیرد چرا که دانش آموزانی که در مدرسه هستند آینده سازان همه کشور می باشند .

مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد:  اگر ما به دنبال جامعه آرمانی و به دور از خشونت جرم و جنایت هستیم باید توجه ویژه‌ای به آموزش داشته باشیم .حتی یک دانش آموز هم از تحصیل جا نماند و فضا را برای آموزش و فراهم نماییم  امسال با توجه به شرایط کرونایی ممکن است همه کلاسهای ما به صورت حضوری برگزار نشود و بخش زیادی غیر حضوری خواهد بود.

ایشان افزودند: در حوزه فضا و تجهیزات اقدامات خوبی در استان داشته‌ایم و با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان ، شهرداری ها و پایگاه های بسیج ، همکاران محترم فرهنگی در راستای بهسازی و زیبا سازی و توسعه مدارس گامهای موثری برداشته ایم و به همت اداره نوسازی و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز  برای شروع سال تحصیلی ۱۰۳۰ کلاس در خراسان رضوی به بهره برداری می رسد  و این در حال است که در کل کشور این رقم ده هزار کلاس می باشد . 

وی همچنین افزود:  در استان خراسان ۱۶ میلیارد تومان فقط برای تجهیز هنرستان‌ها و کارگاه های آموزشی تخصیص یافته است که در مرحله ی دوم نیز این رقم بالاتر بوده که منتظر تخصیص مبالغ مرحله دوم می باشیم    

دکتر خدابنده گفت: در سال جاری ۳۵۰۰ سهمیه استخدام از طریق ماده ۲۸ به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است و در کل کشور ۱۹۷ هزار کمبود نیروی آموزشی داریم.  طبق برآورد نیز استان خراسان با کمبود  ۲۳۰۰۰ معلم مواجه می باشد.

وی در پایان تاکید کرد : در زمینه واکسیناسیون فرهنگیان در استان خراسان رضوی ۱۶ پایگاه تخصصی داشته‌ایم که ۹۰ درصد فرهنگیان خراسان دُز اول واکسن را دریافت نموده اند.درصورت تامین واکسن مورد تایید وزارت بهداشت دانش آموزان واکسینه خواهند شد و بعد از  دوهفته از تزریق دُز دوم  واکسن ایمنی. ایجاد خواهد شد و همه کلاسها به صورت حضوری برگزار خواهد شد. و در مناطق  قرمز کلاسها غیر حضوری و مجازی  و در مناطق زرد و نارنجی بسته به آمار دانش آموزان در مدارس روستایی و غیردولتی که جمعیتی زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند با رعایت تراکم در کلاسها و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی کلاسها حضور ای تشکیل خواهد شد در مناطق سفید کلاس‌ها حضوری خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها